۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۹۶۶۸
آیت‌الله حیدری:

حوزه علمیه مناسب ترین منبع تامین نیروی انسانی قوه قضاییه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حوزه های علمیه را مناسب ترین مکان تامین نیروی انسانی قوه قضاییه دانست.
آيت الله حيدري نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه اهواز و مسوول بعثه مقام معظم رهبري در خوزستان
آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه به اجتهاد که از شرایط شرعی قضات در اسلام است، مناسب ترین مکان برای تامین نیروی انسانی کارآمد، متعهد و عالم برای بکاگیری در قوه قضائیه، حوزه های علمیه کشورند.

وی در ادامه افزود: ماموریت سنگین و اصلی نیروی انسانی کارآمد و متعهد برای قوه قضائیه متوجه فضلای حوزه های علمیه است و حوزه های علمیه باید طلاب مستعد و واجد شرایط را برای ورود به قوه قضائیه ترغیب و تشویق کنند.

امام جمعه موقت اهواز به تجربه بکارگیری طلاب حوزه علمیه اهواز در دادگستری خوزستان در سال79 اشاره و خاطر نشان کرد: به دنبال برخی مشکلات در سیستم قضائی ،آیت الله موسوی جزایری بهره گیری از فضلای حوزه علمیه اهواز در منصب قضاوت را به آیت الله شاهروردی رییس وقت قوه قضائیه پیشنهاد کرده که با موافقت ایشان روبرو شد و بنا بر این توافق، 30 نفر از فضلای این حوزه در منصب قضا در خوزستان بکارگیری شدند که بحمدالله بنابر اذعان قوه قضائیه از جمله موفق ترین قضات بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این تجربه مثبت در خوزستان و در جاهای دیگر قابل تکرار خواهد بود و فضلای متدین و جوان دیگری باید با تشویق حوزه علمیه و استقبال قوه قضائیه وارد این قوه شوند، از این رو باید دفتری برای گزینش قضات روحانی که در گذشته در حوزه علمیه اهواز دایر بود ، مجددا بازگشایی شود تا بتوان از این طریق این فضلای جوان را جذب کرد./945/ت302/ص
ارسال نظرات