۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۰۰۹۷

لبنان در غم علامه فضل الله سیاه پوش شد/ تشییع پیکر روز سه شنبه در بیروت

خبرگزاری رسا ـ در پی اعلام خبر درگذشت علامه فض الله، موجی از غم و اندوه سراسر لبنان را فراگرفت.
فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال اعلام خبر درگذشت علامه فضل الله، غم و اندوه سرتاسر لبنان از شمال تا جنوب را فراگرفته است و در خیابان های اصلی و فرعی بیروت، هرمل، بعلبک، ریاق و دیگر مناطق لبنانی پرچم های سیاه برافرشته شده است و جمعیت ها و هیات های مردمی، سیاسی و مذهبی برای ابراز تسلیت راهی مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک در جنوب بیروت شده اند.

از جمله شخصیت‌های که برای ابراز تسلیت به فرزند علامه فضل الله به مسجد امامین الحسنین(ع) آمدند می توان از عدنان السید حسن، وزیر مشاور در کابینه لبنان و نماینده میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حز ب الله، شیخ محمد یزبک و سید هاشم صفی الدین از اعضای شورای مرکزی و نمایندگان حزب الله،جنبش امل، حزب مسیحی آزاد ملی لبنان در مجلس لبنان، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل و نماینده سعدالدین حریری، نخست وزیر لبنان نام برد.

پیکر مطهر علامه سید محمدحسین فضل الله نیز سه شنبه هفته جاری در شهر بیروت، پایتخت لبنان تشییع خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک این شخصیت مذهبی و سیاسی لبنان، روز سه شنبه ساعت یک و نیم به وقت بیروت برگزار خواهد شد و پس از تشییع در مسجد امامین حسنین(ع) در منطقه حاره حریک در جنوب بیروت به خاک سپرده خواهد شد.

گفتنی است که علامه فضل الله، چند روز پیش به علت بیماری کبد در بیمارستان بهمن در جنوب بیروت بستری شد و با وجود تلاش بی وقفه پزشکان در پی خونریزی معده، روز گذشته در سن هفتاد و پنج سالگی به دیار باقی شتافت.

به همین مناسبت دردناک، نهادها، مؤسسه هاو سازمان خیریه تحت اشراف علامه فضل الله به مدت یک هفته از امروز را تعطیل و عزای عمومی اعلام کردند.

احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی، مذهبی و اجتماعی بسیاری در لبنان، ایران، منطقه و جهان درگذشت این عالم برجسته و شخصیت مذهبی و سیاسی بی نظیر لبنان را تسلیت گفتند./981/الف

ارسال نظرات