۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۸۱۰۵۱
استاد حوزه علمیه:

شناخت جامع اهل‌بیت نیازمند علم آموزی عمیق است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هیات‌های مذهبی باید در کنار کارکردهای احساسی و عاطفی، جنبه عقلانی خود را بالا ببرند.
آموزش مذهبي


حجت الاسلام محمد رضا یزدانی مقدم، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حقیقت این است که ما در شناخت اهل‌بیت(ع) کوتاهی می‌کنیم و برنامه منظم و حساب شده ای برای معرفت افزایی نداریم.

وی ادامه داد: زندگی اهلبیت(ع) دارای فرازهای گوناگونی است که می طلبد انسان برای آشنایی با آن وقت کافی اختصاص دهد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناخت اهلبیت(ع) نیازمند مطالعه عمیق است، ادامه داد: برای شناخت معارف اهلبیت(ع) نیازمند علم آموزی آکادمیک هستیم و باید زندگی اهلبیت(ع) در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد تجزیه و تحلیل قرا گیرد.

وی اظهار داشت: زندگی امام حسین(ع) باید از جنبه های جامعه شناختی، فلسفه سیاسی، روابط بین المللی و دیگر علوم مرتبط مورد بحث و بررسی صورت گیرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: مبلغان باید در سطح جلسات دینی را بالا ببرند و دین شناسی و دین فهمی را در این جلسات پیگیری کنند.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی باید در کنار کارکردهای احساسی و عاطفی، جنبه عقلانی خود را بالا برده و این جلسات را به جلسه علمی تبدیل کنند.

وی با اشاره به این که معرفت و علم آموزی در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و سیره پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) بر تعلیم و تعلم بوده است، گفت: هیات مذهبی باید در مسیر عقلانی تر شدن هدایت شوند.

وی با انتقاد از قصور در آموزش علم دین به مردم ، گفت: باید مسئولین و حوزه های علمیه در راستای غنی بخشی به فعالیت های علمی دینی احساس تکلیف کرده و در این راه گام جدی بردارند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات