۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۱۲۵۵

سومین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی همزمان با دهه کرامت از سوی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) بر گزار خواهد شد.
کتاب
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، محمد هادی زاهدی، رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، صبح امروز در نشت خبری سومین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در کتابخانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه دوره انتخاب کتاب سال رضوی در دو سال گذشته توسط اداره ارشاد اسلامی همدان برگزار شده است، بیان داشت: این دوره با موافقت مسؤولان اداره ارشاد اسلامی و جشنواره امام رضا(ع) توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سری برنامه های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) بخش تألیف، ترجمه و پایان نامه ها با موضوع امام رضا(ع) است.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه بخش ناشران برای اولین بار در این جشنواره در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: این فراخوان برای چهار هزار نفر از ناشران در سطح کشور ارسال شده است؛ تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

زاهدی اظهار داشت: کتابخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از گنجینه های بزرگ جهان اسلام کتاب های خطی و تذهیب با موضوعیت امام رضا(ع) را تألیف کرده است و در ایام جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) از این کتاب ها رونمایی می کند.

وی بیان داشت: جوایز این دوره به جهت ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر در حوزه معارف حضرت رضا(ع) و ترغیب ناشران، نویسندگان و صاحب نظران جوایزی معنوی است.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان داشت: هدف از این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(ع)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن ها است.

وی با بیان اینکه ارسال چند اثر از یک فرد پذیرفته می شود، بیان داشت: تمام موضوع ها باید مرتبط با حوزه فرهنگ رضوی باشد و هر متقاضی باید سه نسخه از اثر خود را به دبیرخانه ارسال کند.

زاهدی خاطر نشان کرد: در این فراخوان بیان شده است که علاوه بر کتاب هایی با زبان فارسی، ارائه کتاب در زبان های دیگر نیز مورد قبول خواهد بود.

هادی منوری دبیر سومین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در ادامه اظهار داشت: فراخوان آثار سومین دوره انتخاب کتاب سال رضوی از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا نیمه مرداد ادامه دارد.

دبیر سومین دوره انتخاب کتاب سال رضوی با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در هفته کرامت است، بیان داشت: در صورتی که آثار ارسالی مورد پذیرش کمیته داوران قرار گیرد در تاریخ هفتم مهرماه از ارائه دهندگان آثار دعوت و از آن ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

منوری بیان داشت: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به جهت حمایت از ناشران و نویسندگان تمامی کتاب هایی که توسط کمیته داوران مورد قبول باشد، به تعدادی که ناشران چاپ کرده اند از آن ها خریداری خواهد کرد./968/پ202/ص
ارسال نظرات