۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۱۲۶۹
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پنجمین جشنواره ملی طلیعه ظهور در قم آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه جشنواره‌های مهدوی کشور و پنجمین نمایشگاه طلیعه ظهور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می‌شود.
افتتاحيه جشنواره فرهنگي طليعه ظهور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،ـ مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور، با حضور محمدعلی حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان و شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی استان، 29 تیرماه برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه این مراسم از ساعت 9 صبح در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و در حاشیه آن نیز پنجمین نمایشگاه طلیعه ظهور افتتاح خواهد شد.

براساس این گزارش، آثار خلق شده اعم از خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، تصویرسازی و پوستر شامل آیات، احادیث و متن‌های مرتبط با موضوع امام زمان(عج) در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

جشن‌های مهدوی به صورت رسمی از ابتدای مردادماه همزمان با 11 شعبان به مدت پنج روز در قم، یک روز در تهران و چهار روز در مشهد برگزار می‌شود و برپایی همایش‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این دوره از جشن‌ها است.

در این همایش‌ها و نشست‌ها شخصیت‌های دینی و مذهبی هچون حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت‌الله هاشمی شاهردوی، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، سه‌شنبه 29 تیرماه از ساعت 9 صبح در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر برگزار و تا پنجم مرداد ادامه خواهد داشت./920/پ202/ص

ارسال نظرات