۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۸۱۴۶۹
یکی از طلاب استان کرمان:

سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور، پایه های دینی و اعتقادی مردم را مستحکم می کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از طلاب کرمانی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم، سفر مراجع تقلید و علما به شهرها و استان های مختلف کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: حضور بزرگان دین در بین اقشار مختلف مردم، پایه های دینی و اعتقادی مردم را تقویت و مستحکم می کند.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
حجت الاسلام عباس رحیمی، از طلاب استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور، اظهار داشت: سفر این مرجع تقلید به استان کرمان، از ابعاد مختلف حایز اهمیت و قابل تامل است.

وی حضور این مرجع تقلید بصیر را در شهر کرمان مایه خیر و برکت و همچنین امیداوری بیش ازپیش مردم به نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی با این حرکت خود نشان داد که مرجعی مردمی است و برای اقشار مختلف مردم ارزش و اعتبار بسیار خاصی قایل است.

این طلبه کرمانی، استقبال اقشار مختلف مردم کرمان از این مرجع تقلید را بسیار پرشور و وصف نشدنی ارزیابی و تاکید کرد: مردم دیار کرمان، مردمانی خونگرم و عاشق روحانیت و مراجع هستند و ما این موضوع را در سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان و ابراز ارادت وصف نشدنی آنان به ساحت مرجعیت مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: در تمامی برنامه هایی که این مرجع تقلید در شهر کرمان داشت، به ویژه نماز مغرب و عشا که به امامت وی در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شد، مردم با شور و اشتیاق غیر قابل وصفی حضور می یافتند تا از فیض نماز وی و عرض ارادت به ساحت مرجعیت محروم نشوند.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به روایتی، جایگاه مراجع تقلید و علما را در دین مبین اسلام بسیار والا و برجسته دانست و تاکید کرد: مطابق روایات متواتر و متعدد، مراجع و علما در عصر غیبت ملجا و ماوای همه مردم هستند و مردم موظف اند در غیبت امام عصر(عج) به این بزرگان مراجعه کنند.

حجت الاسلام رحیمی، مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه را شجاعانه خواند و تاکید کرد: این مرجع تقلید بصیر، با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته و بعد از دهمین دوره انتخابات در کشور افتاد، با تمام وجود و بدون هیچ گونه ملاحظه ای وارد صحنه شد و جانانه و شجاعانه از انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و آرمان های امام و رهبری دفاع و ماهیت فتنه گران و اغتشاشگران و همچنین اهداف شوم آنان را برای اقشار مختلف مردم برملا کرد.

وی سفر مراجع تقلید، علما و بزرگان دین را به استان ها و شهرهای مختلف کشور منشا برکات و دستاوردهای فراوان توصیف و تصریح کرد: حضور مراجع و علما در شهرهای مختلف کشور و ارتباط نزدیک مردم با این بزرگواران، افزون بر تجدید بیعت مردم با مرجعیت، به تقویت پایه های دینی مردم نیز کمک می کند.

حجت الاسلام رحیمی، با بیان اینکه تاکنون سابق نداشته است که یک مرجع تقلید به استان کرمان سفر کند گفت: اگر سایر مراجع عظام تقلید نیز در استان های مختلف کشور حضور یابند و مردم از نزدیک با آنها در ارتباط باشند، این موضوع موجب افزایش علاقه مندی مردم به نظام و آرمان های والای امام و رهبری خواهد شد./924/ت302/ج
ارسال نظرات