۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۸۱۸۲۲
دبیر جامعه روحانیت آذربایجان شرقی:

انتظار به معنای آماده باش کامل برای ظهور منجی است

خبرگزاری رسا - دبیر جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی گفت: انتظار یعنی آماده باش کامل، خودسازی و تصفیه روح و جان و اصلاح دیگران برای ظهور منجی است.
انتظار به معنای آماده باش کامل برای ظهور منجی است
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از بنیاد خیریه مصلای امام خمینی‌(ه)، حجت‌الاسلام موسی محمدی امروز در جمع فعالان فرهنگی تبریز با اشاره به اهمیت فرهنگ انتظار اظهار داشت: توده‌های مردم هر یک به فراخور حال و مجال دین، فرهنگ و آگاهی خویش، در انتظار اصلاح‌گر توانمند و بزرگ جهانی به سر می‌برند و در این میان شیعه زمان ظهور حضرت مهدی (عج) را لحظه شماری می‌کند و ایران به عنوان مرکز تشیع، مرکز انتظار شمرده می‌شود.

وی با بیان این‌که آموزه مهدویت رویکردی کاربردی و راهبردی دارد، افزود: این امر از نظر مباحث گوناگون اعتقادی و سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاریخی قابل بحث و بررسی است.

حجت الاسلام محمدی گفت: بزرگ‌ترین امتیاز مکتب تشیع اعتقاد به امام حی و زنده است و تنها مذهبی که اعتقاد به زنده بودن ایشان و اداره جهان هستی به یمن برکت وجودشان دارد، تشیع است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی اظهار داشت: دوران غیبت کبری دوران سخت و امتحان طاقت‌فرسایی است که قبول‌شدگان سخت‌کوش نیز در سایه ثبات قدم، اخلاص و مجاهدت در راه دین دارند و بارزترین مصداق آن شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند که با نثار خون خود در راه حراست و حفاظت از ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشیده‌اند.

حجت الاسلام محمدی با تشریح فرهنگ انتظار گفت: انتظار در تمام ابعاد شخصیت انسان اعم از فردی و اجتماعی مؤثر است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر پیامبر گرامی اسلام‌(ص) که فرمود؛ «با فضیلت‌ترین جهاد امت من انتظار فرج است»، اظهار داشت: انتظار یعنی آماده باش کامل، خودسازی و تصفیه روح و جان و اصلاح دیگران که در اصلاح جامعه و تربیت افراد نقش مؤثر و مهمی دارد./935/د102/س
ارسال نظرات