۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۱۹۰۱
عضو خبرگان رهبری:

رمز سلامت گروه های مهدویت حضور روحانیت آگاه و با معرفت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: گسترش خرافت در حوزه مهدویت بر خواسته از کمبود دانش امام شناسی و معرفت نسبت به مقام ولایت است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه دشمنان اسلام خصوصا دشمنان تشیع طی قرون گذشته فعالیت مشخص و دامنه داری را علیه باورهای مهدوی و منجی آخر الزمان آغاز کرده اند، گفت: شاید در نگاه نخست این گونه تلقی شود که این تحرکات مقطعی و از هم بریده باشد ولی حقیقت موضوع آن است که مسائل دامنه دار و به هم پیوسته هستند به گونه ای که حمایت از محمد علی باب در ادعای امام زمان بودن با نشر برخی کتب و ظهور فرق در حال حاضر در ارتباط مستقیم هستند.

امام جمعه مراغه افزود: بدون دستیابی به نقشه جامع دشمنان اسلام در مبارزه با اسلام و مهدویت هیچگاه نخواهیم توانست علیه آن اقدام بکنیم و در این نقشه خوانی نیاز مبرمی به کلید وازه و محورهای اصلی فعالیت دشمن هستیم.

وی گفت: گسترش خرافت در مورد مهدویت بر خواسته از کمبود دانش امام شناسی و معرفت نسبت به مقام ولایت است و به همین علت است که معاندین تشیع همواره در صدد حذف روحانیت اصیل از جریان تشیع و مهدویت بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تاکید کرد: به همین علت است که دانشمندان بزرگ غربی که علیه اسلام و تشیع فعالیت کرده اند با نگاهی جامعه شناسانه و روانشناسانه در دو مرحله نسبت به درک کامل فضای عمومی جهان اسلام اقدام کرده و در مرحله بعدی با شناسائی نقاط ضعف و افراد مورد دار در بدنه جامعه اسلامی نسبت به پیاده نمودن افکار پلید خود اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار بدون درک صحیح از امامت و ولایت قابلیت شدیدی برای تبدیل شدن به فرهنگی مخرب را دارد گفت: بنا براین رمز سلامت گروه های مهدویت حضور روحانیت آگاه و با معرفت است که از رذایل نفسانی پاک بوده و در جهت بر آوردن منیات نفسانی خود نباشد./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات