۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۸۲۲۴۳
رییس جمهور:

دشمنان درصدد دورکردن مسلمانان از آموز‌ه های قرآنی‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ احمدی نژاد گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ کوشیده‌اند امت اسلامی را از تعالی حیاتبخش قرآن دور نگه دارند.
محمود احمدي نژاد، رييس جمهور
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم می‌تواند سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین و راه‌های دشوار زندگی را سهل و آسان نماید.

دکتر احمدی‌نژاد در این پیام آورده است: قرآن کریم به عنوان آخرین و کامل‌ترین پیام الهی، بهترین کتاب هدایت و آیین زندگی است که باید سرلوحه زندگی بشر قرار گیرد.

در ادامه این پیام آمده است: بر این اساس، تمسک به این کتاب مقدس، می‌تواند سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین و راه‌های دشوار زندگی را سهل و آسان نماید.

احمدی‌نژاد در این پیام تصریح کرده: بی‌شک منبع نخست موازین و احکام الهی در میان مسلمانان قرآن کریم و پس از آن، بهره‌گیری از آموزه‌های ارزشمند پیامبر خدا (ص) و اهل بیت گرامی ایشان (ع) است.

احمدی‌نژاد در پیامی به بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش آموزان سراسر کشور خاطر نشان کرده است: قرآن کتاب الهی، کلام حیات بخش و انسان ساز خداوند سبحان و بزرگ‌ترین اعجاز جاودانه آخرین پیام آور الهی و عصاره و تکمیل کننده همه کتب آسمانی است. از این رو دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره کوشیده‌اند با انواع دسیسه‌های پنهان و آشکار، امت اسلامی را از تعالی حیاتبخش قرآن دور نگه داشته و این کتاب راه‌گشا را مهجور و از متن جامعه اسلامی خارج و یا منزوی نمایند. به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، دستورات عالیه این کتاب مقدس همواره در کالبد و همه سطوح میهن اسلامیمان طنین انداز شده و به فضل الهی این روند رو به رشد همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفته است: بی‌تردید، بهره‌گیری از انوار قدسی این ثقل اکبر، همواره ما را در مسیر هدایت قرار داده و پیشرفت و تعالی بشر را در تمامی عرصه‌های زندگی فراهم می‌نماید.

رئیس جمهور در این پیام تصریح کرده است: دولت جمهوری اسلامی ایران با استعانت از درگاه خداوند سبحان و بهره‌گیری از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و تجربیات اندیشمندان قرآنی، نخستین سند جامع راهبری امور قرآنی کشور را تصویب و مسئولیت آموزش عمومی قرآن کریم را بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار داد تا با همت و توان عظیم فرهنگیان مومن و متعهد، گام‌های بلندی در این عرصه برداشته شود. امید است این جریان نورانی و پرفیض، سرمنشا خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامیمان باشد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های ارزنده متولیان این مسابقات معنوی و پاس داشت سابقه درخشان مردم سرفراز آذربایجان‌شرقی، سعادت و توفیق روز افزون همه عزیزان را در ظل عنایات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم./935/د102/س
ارسال نظرات