۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۸۲۵۳۱
اخلاق در تبلیغ (6)؛

حسن خلق مبلغ نوعی جهاد و ایثارگری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: حسن خلق، بردباری و شکیبایی، دوری از تندخویی، پرخاشگری و تکریم مردم از نشانه های مبلغ موفق است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حسن خلق، بردباری و شکیبایی، دوری از تندخویی، پرخاشگری و تکریم مردم از نشانه های مبلغ موفق است.

وی در ادامه افزود: اسلام عزیز ما بر سه پایه احکام، اعتقادات و اخلاق تشکیل شده است؛ بر اساس روایات وارده و آیات کریمه که پیامبر را«انک علی خلق عظیم» معرفی می کند، به اخلاق پیامبر و سیره عملی ایشان توجه ویژه شده است.

این فعال عرصه تبلیغ اظهار داشت: آنچه در تبلیغ مهم تر از بیان است، رفتار مبلغ است و مردم قبل از توجه به سخنان مبلغ به رفتار مبلغ توجه می کنند و بر اساس دیده های خود انتخاب و عمل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق تبلیغی از مؤثرترین و کارآمدترین ویژگی هایی است که مبلغ در راستای فعالیت های خود می تواند بهره مند شود.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) یادآور شد: علی(ع) اخلاق مبلغ را نوعی جهاد و جهادگری می داند و مبلغ تنها با گذشتن از خواسته ها و هواهای نفسانی، ایثار و فداکاری است که می تواند به تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم کمک کند.

وی در ادامه تأکید کرد: حسن خلق، بردباری و شکیبایی، دوری از تندخویی، پرخاشگری و تکریم مردم از نشانه های مبلغ موفق است و کسی که دارای روح و اندیشه بزرگ است می تواند در این راه گام بردارد.

مدیر کل امور دینی و اعزام سازمان اوقاف تصریح کرد: مبلغان با استفاده از کتب اخلاقی به ویژه کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به خودسازی بپردازند و این مهم را از یاد نبرند که تا زمانی که خود سازی نداشته باشند نمی توانند دیگران را راهنمایی و هدایت کنند.

وی در پایان گفت: چه بسیار جوانانی که با برخورد مناسب و حسن خلق یک مبلغ به درجات عالی رسیده اند و درجات کمال دنیوی و معنوی را کسب کرده اند و هستند کسانی که به واسطه برخورد نا مناسب یک مبلغ راه و مسیر مسجد و دین را گم کرده اند./919/ت302/ع

ارسال نظرات