۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۸۳۱۶۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

رسانه‌ها زمینه گفتمان فرهنگی را در جامعه فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: رسانه ها باید زمینه ای را برای حوزویان، دانشگاهیان و مدیران فرهنگی فراهم کند تا گفتمان ‌فرهنگی، تبیین واقعیت‌ها و ترویج ارزش‌ها در جامعه صورت گیرد.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ ‌با تبریک به مناسبت روز خبرنگار، با بیان این که باید از خبرنگاران و خبرگزاری ها تجلیل شود خواستار حرکتی نو و کارآمد در عرصه خبری شد و گفت: رسا، خبرگزاری بسیار خوش آتیه ای است که از منبع زلال و سرچشمه پاک معنوی تغذیه می شود.

حجت الاسلام سپهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از چهل نشریه در استان خوزستان گفت: از چهل نشریه موجود در خوزستان 36 نشریه فعال هستند و بسیاری از نشریات محلی به روزنامه تبدیل شده اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان ادامه داد: وضعیت نشریات در استان مطلوب است اما تا نقطه آرمانی فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا به این نقطه نائل شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نگرش مذهبی دبیران و سردبیران نشریات استان را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به نگرش فرهنگی دولت باید بخشی از فعالیت های فرهنگی به مباحث مهدویت و حجاب و عفاف اختصاص یابد؛ از این رو رسانه ها باید زمینه ای را برای حوزویان، دانشگاهیان و مدیران فرهنگی فراهم کند تا گفتمانی را با مردم در بخش های فرهنگی، تبیین واقعیت ها و ترویج ارزش ها بیش از این در میان بگذارند.

وی با بیان این که نشریات و روزنامه‌های استانی از تنوع جذاب و روان برخوردار نیستند، تصریح کرد: معتقدم نگرشی که از ابتدا روزنامه‌ها و نشریات شکل گرفتند و اکنون انبوه هستند از تنوع جذاب سیاسی برخوردار نیستند و بیشتر آنها یک رویه را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام سپهر افزود: باید افراد متخصص در زمینه خبررسانی در استان خوزستان، به میدان بیایند تا از لحاظ کمی و کیفی در عرصه‌های سیاسی رشد قابل توجهی داشته باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان با ابراز خرسندی از این که اکنون نشریات تعادل بیشتری در زمینه تعامل با دولت و مدیریت استان دارند، بیان داشت: خوشبختانه اکنون شرایط رفاقت و برادرانه ای با مطبوعات استان داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رعایت ظرافت‌های خبرنگاری و خبرنویسی مانند محتوای خبر، تکنیک خبرنویسی و زمان انعکاس خبر را سبب ایجاد آرمانی شدن نشریات دانست و اظهار داشت: تکراری شدن اخبار در خبرگزاری‌ها در شأن دانشگاهیان و تحصیل کرده‌های استان نیست؛ از این رو خبرگزاری‌ها و نشریات باید به انجام فعالیت‌های محتوایی و علمی اهتمام ورزند./945/ت302/س
ارسال نظرات