۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۸۳۱۶۸
مبلغ حوزه علمیه قم:

تقویت وحدت ملی رسالت اصلی مبلغان و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مبلغان حوزه علمیه قم، تقویت انسجام و وحدت ملی را از جمله اساسی ترین موضوعات برای مبلغان و روحانیان دانست و از آنان خواست در ایام تبلیغی از طرح مسائل تفرقه آمیز اجتناب کنند.
همايش علمي کاربردي تبليغ


حجت الاسلام سید علی اخباری، از مبلغان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش مبلغان را در تبیین مسائل مختلف و روشنگری مردم و جامعه بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم ، تبیین مسائل اخلاقی را مهم ترین اولویت برای مبلغان و روحانیان دانست و اظهار داشت: آنچه امروز ضروری است مبلغان و روحانیان به آن بپردازند،‌ ترویج مسائل اخلاقی در جامعه است که باید با استفاده از فرصت ها و مناسبت های تبلیغی فضائل اخلاقی را برای آنها تبیین کرد.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع)، تبیین و ترویج فضائل اخلاقی را دربردارنده برکات بسیار فراوان توصیف و خاطر نشان کرد: این فضائل باید با استناد به آیات و روایات اسلامی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود تا مردم رزائل اخلاقی را از خود بزدایند و بر فضائل اخلاقی بیفزایند.

حجت الاسلام اخباری، تبیین مسائل سیاسی در حد ضرورت، پرهیز از سیاسی کاری و سیاسی بازی و حق گویی را رسالت دیگر مبلغان ذکر و تصریح کرد: مردم اگر حق را بشناسند،‌اهل آن را نیز خواهند شناخت و در این مسیر نباید به سوابق افراد توجه کرد، ملاک حال فعلی افراد است.

وی با بیان اینکه ورود طلاب به مسائل سیاسی و جناح بازی در تبلیغ به هیچ وجه درست نیست تاکید کرد: طلاب، مبلغان و روحانیان باید توجه داشته باشند و مسائلی را بیان کنند که وحدت و انسجام ملی را تقویت کند.

این طلبه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه میزان برای شنات حق برخورداری از تقوا است،‌ اهل تقوا را اهل حق خواند و تصریح کرد: با توجه به هجمه های همه جانبه دشمنان علیه مبانی ناب اسلامی،‌مبلغان حوزه های علمیه امروز نقش کلیدی و حیاتی در روشنگری و تبیین مسائل بر عهده دارند و باید رسالت خود را در این خصوص به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام اخباری، توجه به وحدت ملی و اجتناب از طرح مسائل تفرقه آمیز را از دیگر ضروریات برای مبلغان در ایام تبلیغی خواند و تاکید کرد: اگر حرفی چه دانسته و چه نادانسته، خلاف وحدت جامعه بیان شود، این امر حرکت در مسیر دشمن و کاری اشتباه است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات