۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۸۳۲۸۵
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

انتقاد با انگیزه رحمانی عین صواب است

خبرگزاری رسا ـ معاون استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که انتقاد با انتقام تفاوت دارد، گفت: انتقاد با انگیزه رحمانی عین صواب و سازنده است.
روز خبرنگار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویز آژیده، معاون استاندار آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم از خبرنگاران آذربایجان شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز اظهار داشت: خبرنگاران نباید نگرش حزبی و باندی در عرصه اطلاع رسانی داشته باشند.

وی انصاف و عدل را مهم‌ترین ویژگی رسانه مطلوب و پویا دانست و ادامه داد: رسانه ها بایستی در کنار مشاهده ضعف‌ها، به قوت‌ها نیز توجه داشته باشند، در غیر این‌صورت به دور از انصاف عمل کرده اند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر خلوص نیت خبرنگاران اظهار داشت: اگر خبرنگار با انگیزه رحمانی فعالیت کند، فعالیتش جهاد در راه خدا است، در غیر این‌صورت مصداق بارز جفاکار است.

آژیده با تأکید بر نگرش اصلاح گرایانه در انتقاد گفت: انتقاد با انتقام تفاوت دارد، انتقاد با انگیزه رحمانی عین صواب و سازنده است؛ اما انتقام جویی در عرصه رسانه مشکل ساز و خطرناک است.

وی در ادامه یکی از وظایف مهم رسانه ها را نظارت بر عملکردها دانست و ادامه داد: هر چند انسان نظارت گریز است، اما باید توجه داشت که رسانه ها مچ گیر نیستند و نظارت بر فعالیت دستگاه ها به منظور گره‌گشایی صورت می گیرد.

همچنین محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس در سخنانی با تأکید بر رفع مشکلات خبرنگاران، واقع نمایی، پرهیز از بداخلاقی و اطلاع رسانی درست در کنار انتقاد سازنده را از جمله عوامل جذابیت رسانه ها دانست و خاطر‌‌نشان کرد: گاهی مطبوعات کم بنیه با بروز مشکل در اداره هزینه های جاری، به مسیر های نادرست کشیده می شوند، که درست نیست.

نماینده اسکو، آذرشهر و تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر نشریات از واقع نمایی بترسند، فاتحه نشریات را باید خواند، گفت: اخلاق حرفه ای یک رسانه ایجاب می کند که واقع گرا و واقع نما باشد.

همچنین مجید رضائیان، استاد دانشکده خبر تهران در سخنانی به تشریح مشکلات موجود در برخی نشریات محلی پرداخت و اظهار داشت: اگر رسانه قرار باشد روی پای خود بایستد، قبل از بررسی مناسبات مالی و اجرایی باید مشخص کند که آیا برای مخاطب منتشر می‌شود یا نه.

وی با اشاره به اصول اولیه خبرنویسی، بر صداقت در فعالیت خبری تأکید کرد و ابراز داشت: هر کاری نیازمند صلاحیت بوده و صلاحیت در پی دانش و تجربه محقق می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات