۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۸۳۳۵۴
یک مبلغ دینی:

اخلاق، اخلاص، سوز درون و نیاز بیرون عوامل موفقیت در امر تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ یک مبلغ دینی، سوز درون و نیاز بیرون را دو پایه تبلیغ دینی دانست و گفت: اخلاق و اخلاص دو عامل تاثیر گذار در تبلیغ است.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمد فلسفی از مبلغان فعال در استان کردستان، روز گذشته در جمع مبلغان ماه رمضان با بیان خاطراتی از فعالیت های تبلیغی خود در این استان و زمینه های فراوان گرایش مردم این منطقه به اهل بیت (ع) اظهار داشت: تا کنون بیش از 25 هزار شهید شیعه و سنی در مصاف با جبهه نفاق و ضد انقلاب به شهدات رسیده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 20 هزار نفر شیعه و 5 هزار نفر از اهل سنت بوده اند.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه بیش از یک چهارم شهدای کردستان جوانان اصفهانی هستند، اظهار داشت: حماسه آفرینی و تبلیغات دینی جوانان اصفهان در استان کردستان از زمان جنگ تا کنون ادامه داشته و دارد.

وی با بیان خاطراتی از شهید مصطفی طیاره در حماسه آفرینی در کردستان، گفت: مهمترین رکن فعالیت رزمی جوانان اصفهان، همراهی با روحانیون بسیجی بوده است، به گونه ای که حاج حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) به وجود شهید حبیب الهی و شهید ردانی پور به عنوان دو طلبه بسیجی در دو طرف خود همواره افتخار می کرد.

این مبلغ استان های غربی، سوز درون و نیاز بیرون را دو پایه تبلیغ دینی دانست و ابراز داشت: وقتی مبلغ برای اجرای دستور الهی خود را خالص نمود، خداوند هم بسیاری از مشکلات مادی م ومعنوی او را حل خواهد نمود.

وی به بیان خاطراتی از همراهی اهل تسنن و شیعیان کردستان در زمان جنگ و پاسداری در حفظ حکومت شیعی، تصریح کرد: بسیاری از مردم اهل تسنن کردستان در زمان جنگ افتخار خود را در پیروی و اطاعت از حضرت امام (ره) می دانستند و در این راه تا پایان جان ایستادند و قدمی عقب ننشستند.

حجت الاسلام فلسفی به تلاش بیش از سی گروه و فرقه انحرافی در سقز اشاره کرد و ادامه داد: با وجودی که قلبهای مردم شافعی مذهب محب اهل بیت (ع) کردستان با ماست ولی دشمن از پای ننشسته و متاسفانه از طرف ما نیز فعالیت های تبلیغی منظم و گسترده ای صورت نگرفته است.


وی تشکیل حکومت اسلامی بعد از قرن ها، آرزو و آمال همه انیبا و اولیای الهی دانست و افزود: این حقیقت را اهل تسنن ایران به خوبی دریافته اند چرا که ایستادگی بسیاری از آنها تا پای جان و حمایت از این نظام دلیل گویایی بر این واقعیت است.

این مبلغ دینی داشتن آگاهی از منطقه تبلیغی و نیاز سنجی معرفتی در آن منطقه را لازمه موفقیت در امر تبلیغ دانست و ادامه داد: فرهنگ را باید با فرهنگ پاسخ گفت و صرف یک سری تندوری هیچ کاری را پیش نمی برد.

وی اخلاق و اخلاص را دو عامل تاثیر گذار در تبلیغ دانست و اضافه کرد: مبلغ می تواند در قالب سخنرانی و تالیف کتاب و بهتر از همه با عمل خود جذب افراد را به سمت مکتب تشیع فراهم سازد./965/ پ202/ص
ارسال نظرات