۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۳۳۷۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روزه عرفانی در ماه رمضان مهمتر از تحمل گرسنگی و تشنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مستمندان با کمک ائمه جمعه و جماعات شناخته شده و به گونه ای که کرامت آن ها حفظ شود به امور آن ها رسیدگی شود.
آيت الله نمازي


آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون فرا رسیدن ماه رمضان گفت: در قرآن آیاتی درباره ماه رمضان وجود دارد که بر بزرگی و شرافت این ماه دلالت دارد.

وی بیان داشت: خطبه معروفی که پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم قرائت کرده اند دارای نکات بلندی است که بیان کننده این است که اوقات و ساعات ماه رمضان از شریف ترین زمان‌ها و رمضان ماه دعا و استغفار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رمضان قطعه ای از بهشت است، ادامه داد: در این ماه انسان ها اوج می گیرند و شباهت های ملکوتی آن ها افزایش می یابد و شباهت‌های حیوانی به حداقل می رسد.

وی ادامه داد: خوردن، نوشیدن و غرایز جنسی از مواردی است که بین حیوان و انسان مشترک است که در ماه رمضان در انسان به حداقل می رسد و زمینه برای اوج گرفتن انسان مهیا می‌شود.

آیت الله نمازی گفت: رمضان دارای چنان جایگاهی است که بزرگان فرا رسیدن آن را عید می دانستند زیرا رحمت الهی در این ماه به انسان روی می آورد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تقارن ماه رمضان با تابستان، بیان داشت: مومنین نباید نگران باشند و توجه داشته باشند که اعمال آن ها ثواب مضاعف خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ماه رمضان را ماه تلاوت قرآن، استغفار، دعا و مناجات عنوان کرد و گفت: مردم باید آگاه باشند که احسان کردن در این ماه دارای ثواب دوچندان است و مردم باید با کمک علما و ائمه جمعه و جماعات نیازمندان را شناخته و به امور آن ها رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: رمضان ماه اوج ایثار است و شایسته است در این ماه به احوال مستمندان رسیدگی ویژه شود و کمک ها به گونه ای باشد که کرامت انسان ها حفظ شود.

آیت الله نمازی بیان داشت: رمضان ماه مهرورزی است و همسران باید در روابط خود تجدید نظر کنند و محبت را در محیط خانواده افزون کرده و بیشتر به فرزندان خود محبت کنند.

وی بیان داشت: اطعام در ماه رمضان از اموری است که بسیار مورد سفارش قرار گرفته است اما باید توجه داشت که به اسراف، چشم و هم چشمی و فخر فروشی آلوده نگردد.

آیت الله نمازی گفت: ما یک روزه فقهی داریم که یعنی روزدار از خوردن و آشامیدن خودداری کند و یک روزه عرفانی که اعضا و جوارح روزه دار هم از گناهان بازداشته شوند که مبلغان باید اهمیت ترک گناه را به مردم تاکید کنند. /909/ت302/ع



ارسال نظرات