۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۳۶۹۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

التزام به ولایت فقیه، شعبه ای از التزام به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که مقدم کردن مسائل حاشیه ای بر مسائل اصلی، آسیب های فراوانی را به همراه دارد و باید از آن اجتناب کرد گفت: دشمن برای تسلط بر ما، دنبال تنگه احد دیگری است و باید بیش از پیش مراقب نقشه های دشمنان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه شریف را بهترین فرصت برای خودسازی و انس بیشتر با معارف دین و قرآن کریم دانست و بر ضرورت تامل جامعه و روزه داران در این کتاب آسمانی و بسنده نکردن به قرآئت آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه درب مساجد در این ماه، باید بیش از گذشته به روی مردم باز باشد، ضرورت اجرای برنامه های متنوع در مساجد را متذکر شد و ابراز داشت: ائمه جماعات و روحانیان نیز باید با استفاده از فرصت این ماه مبارک، نسبت به اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی مناسب برای جذب بیشتر جوانان تلاش و برنامه ریزی کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به جایگاه مساجد در نظام اسلامی و دین مبین اسلام تصریح کرد: حرمت مساجد همیشه باید به عنوان سنگرهای حفظ اسلام و نظام نگه داشته شود و در این ماه مبارک نیز مساجد باید جای زندگی مؤمنان باشد.

امام جمعه قم، ضرورت توجه بیشتر به محرومان در ماه مبارک رمضان را ضروری توصیف و تاکید کرد: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) هر ساله در خصوص اطعام محرومان برنامه های بسیار خوبی را اجرا می کند و شایسته است خیرین و مردم نوع دوست ایران کمک ها و وجوه نقدی و غیر نقدی خود را جهت خدمات رسانی در اختیار این نهاد قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، آسیب های مقدم شدن مسائل حاشیه ای بر مسائل اصلی را تشریح و ابراز کرد: باید همیشه در متن حرکت و از مباحث حاشیه ای پرهیز کرد؛ پرداختن و سرگرم شدن به اینگونه مباحث، نتیجه ای جز فراهم کردن زمینه اشراف دشمنان نخواهد داشت و باید از این موضوع پرهیز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: غفلت از کمین و نقشه های دشمنان عاملی است که مسلمانان باید مراقب آن باشند، زیرا در طول تاریخ این موارد برای مسلمانان به وجود آمده و نتایج خوبی را نیز به همراه نداشته است.

دشمنان برای تسلط بر ما دنبال تنگه احد دیگری هستند

امام جمعه قم، با بیان اینکه ما دشمن کم نداریم، از برخی اظهار نظرهای مسؤولان انتقاد کرد و گفت: دشمن برای تسلط بر ما، دنبال تنگه احد دیگری است؛ چرا برخی از مسؤولان حواس شان نیست، این هنر نیست که دوستان را به مخالف و مخالفان را به معاند تبدیل کنیم؛ باید اختلاف سلیقه ها را تا مرز نرسیدن به اختلافات اساسی بپذیریم و بیش از پیش مراقب نقشه های دشمنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود، با بیان این که التزام به ولایت فقیه، شعبه ای از التزام به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است خاطرنشان کرد: ولی فقیه در حوزه مسؤولیت خود، اختیاراتی دارد و افرادی را به پست هایی برمی گزیند؛ کسی که منصوب ولی فقیه است باید قوی و محکم و بدون هیچ توجیه غیرمنطقی فعالیت کند و کسانی که در زیر مجموعه این افراد قرار دارند نیز باید حمایت همه جانبه ای از آنها داشته باشند.

همه باید به قانون عمل کنند

خطیب جمعه قم تاکید کرد: وقتی ولایت فقیه می فرماید: همه باید به قانون عمل کنند، این موضوع برای همه الزام آور است و هیچ کسی نباید از آن سرپیچی کند؛ ولی فقیه همیشه در چارچوب مصالح عمومی مواردی را مطرح می کنند، اما در احوالات شخصی افراد دخالتی ندارد و حتی فتاوای ولی فقیه فقط برای مقلدان حجت است.

وی تخلف از قوانین را با ادعای التزام به ولایت فقیه ناسازگار دانست و ابراز داشت: هر فردی در هر مقامی که باشد، حق ندارد نسبت به مصوبات قوه قضاییه، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام سرپیچی کند.

امام جمعه قم ادامه داد: اگر کسی نسبت به مصوبات این نهادها نقد عالمانه ای دارد ولی در مقام عمل،به قانون التزام دارد، چنین نقدی به این معنا نیست که این شخص التزام به ولایت فقیه ندارد.

وی همچنین با اشاره به روز مقاومت اسلامی، جنایات رژیم غاصب را محکوم و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی اسرائیل که شکست های پیاپی از مقاومت حزب الله خورده است، برای جبران این شکست ها توطئه وسیعی را طراحی کرده بود، اما خوشبختانه این توطئه ها با درایت و تدبیر سید حسن نصرالله، رهبر شجاع حزب الله خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تلاش های این رژیم برای مقصر نشان دادن و محکوم کردن حزب الله در قتل رفیق حریری گفت: اسنادی که سید حسن نصرالله ارائه داد، دست اسرائیل جنایتکار و خبیث را رو کرد و این رژیم منحوس و جعلی، بار دیگر در جبهه ای که خود گشوده بود، سیلی محکم و فراموش نشدنی از حزب الله خورد.

خطیب جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود، بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی، مسؤولان نظام و آمران به معروف، مردم را به رعایت عفاف و حجاب توصیه می کنند و دستگاه های مربوطه نیز وارد عمل می شوند و با مظاهر فساد برخورد می کنند، این موضوع به دلیل سعادت جامعه است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات