۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۸۳۹۸۸

انیمشین شاعر دانمارکی در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد نقد و بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جلسه از سلسله نشست های گفت گو آزاد با انیمیشن با نمایش و نقد انیمشین «شاعر دانمارکی» عصر روز گذشته در دفتر تتبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد.
شاعر دانماركي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در ادامه جلسات نقد و تحلیل انیمیشن دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با عنوان «گفت گو آزاد با انیمیشن»، جلسه نمایش و نقد انیمشین «شاعر دانمارکی» عصر امروز در مجتمع فرهنگی تبلیغی هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

مجید داوودی در این نشست گفت:‌ به لحاظ تکنیکی، کار، سنتی با رنگ آمیزی دیجیتال و به صورت دستی تولید شده است.

وی افزود: کاگردان می خواهد بگوید همه چیز در جهان اتفاقی است نه حساب شده و هدفمند که این مساله دقیقا خلاف آموزه های ادیان الهی است چرا که طبیعتی که خود مخلوق است نمی تواند خالق پدیده ها باشد و در واقع این انیمشین یک دیدگاه ماتریالیستی را دنبال می کند.

داوودی با بیان اینکه در دوبله 98درصد دیالوگ ها حفظ شده است تصریح کرد: این اثر بر نوعی عشق مثلثی که در سبک زندگی غرب دیده می شود تأکید دارد البته این نوع عشق ها اخیرا در سینمای شرق هم روبه گسترش است.

این عضو استودیو چندرسانه ای انعکاس دفترتبلیغات اسلامی خراسان، به کارگیری صحنه های طنز، پرداختن به جزئیات و ایجاد تنوع از طریق به تصویرکشیدن عادت های مرسوم افراد، ارتباط نزدیک عناصر تشکیل دهنده کار با یکدیگر و استوری برد قوی را از نکات قابل توجه این اثر برشمرد و گفت: هرچند در جشنواره ها بیشتر به تکنیک بها داده می شود و کسی که با ایده کار می کند چندان مورد توجه نیست اما در این انیمیشن، رابطه تکنیک با محتوای داستان به خوبی رعایت شده است.

وی اظهار داشت: انیمیشن خوب، اثری است که نشود نسخه رئال آن را ساخت یعنی اگر هم فیلمی بر اساس ان تهیه شود آن برد و اثرگذاری انیمیشن را ندارد.

داوودی با بیان اینکه برخی فیلمنامه ها به طور خاص باید توسط خانم ها ساخته شود به دلیل روحیات و ویژگی های ذاتی که دارند بهتر می توانند کار را پردازش کنند گفت: قوت فیلمنامه و روایت داستان به بهترین شکل نشان می دهد از تمام مهارت های فیلمنامه نویسی در آن به خوبی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام برترین حرف ها را در دنیا دارد ان هم به طور مطلق نه نسبی خاطرنشان کرد: در شرایطی که گرفتار بحران های اجتماعی هستیم برپایی اینگونه جلسات به عنوان یک تفریح سالم برای نوجوانان، جوانان و خانواده های آنان دستاورد مهمی به شمار می رود.

گفتنی است انیمشین پانزده دقیقه ای شاعر دانمارکی، محصول 2006 کشور کانادا است که به کارگردانی و نویسندگی «توریل کاو» به صورت رنگی و دوبعدی به زبان انگلیسی تهیه شده و جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین انیمیشن کوتاه2007، بهترین انیمیشن کوتاه فستیوال فیلم کلورادو و بهترین انیمیشن کوتاه فستیوال جهانی فیلم کوتاه تورنتو را از ان خود کرده است.

این انیمیشن کوتاه از نوع سل انیمیشن، داستان نحوه آشنایی والدین راوی است که از اپارتمان کوچکی در کپنهاک شروع می شود که در انجا یک شاعر دانمارکی به بن بست فکری رسیده و ایده ای برای نوشتن ندارد، روانشاس او را ترغیب به سفر می کند و او به نروژ می رود تا نویسنده محبوبش را ملاقات کند، بین راه به دلیل باران شدید به خانه کشاورزی پناه می برد و عاشق دختر او می شود که نامزد دارد و بدینگونه خسته و دلشکسته به دانمارک برمی گردد./930/پ202/ص
ارسال نظرات