۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۴۰۸۷
امام جمعه پارس‌آباد:

رمضان فرصتی مناسب برای احیای فریضه امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پارس‌آباد گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای احیا و پیاده کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
 همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با ماه مبارک رمضان، گردهمایی روحانیان و مبلغان پارس آباد امروز در اردوگاه شهید غفاری این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ولی علوی، امام جمعه پارس‌‌آباد در سخنانی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای رفع کدورت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: چه از لحاظ سیاسی و چه اجتماعی باید همدیگر را حلال کنیم و در این ماه غفران الهی زمینه رحمت الهی نیز فراهم شود.

وی با بیان این که رحم کردن بندگان به یکدیگر زمینه رحمت الهی را نیز فراهم می‌کند، گفت: یکی دیگر از سنت‌های پسندیده این ماه عزیز هم‌نشینی خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده است که مهر و عاطفه را نیز بسط و گسترش می‌دهد.

امام جمعه پارس آباد گفت: در محافل مذهبی شایسته است با دوری از غیبت، بیشتر نیکی‌های این ماه گران‌قدر تبیین شود تا جامعه عاری از گناه غیبت، افترا و تهمت زدن‌ها داشته باشیم.

حجت الاسلام علوی در ادامه به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در این ماه اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای احیا و پیاده کردن این فریضه الهی است تا مقدمات عنایت الهی نیز فراهم شود.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه با تاکید بر همت مضاعف روحانیت در تبیین مبانی شرعی و آموزه های دینی گفت: در این ماه انسان فرصت آمرزش، تلاوت قرآن و حضور در مسجد را نباید با هیچ چیز معاوضه کند.

همچنین حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در سخنانی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این‌که اسلام بدون روحانیت، خیانت به اسلام است، گفت: دشمنان اسلام سعی دارند با گسترش این تفکر غلط به اصل دین ضربه بزنند.

وی به ویژگی های مبلغان تأثیرگذار در امر تبلیغ دین اشاره کرد و داشتن صبر و پایداری، مخاطب شناسی، خودسازی و تطبیق گفتار بر کردار را از جمله رسالت مهم این عالمان برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه طرح یک‌جانبه موضوعات دینی، غلوگویی، دروغ بستن و نقل روایات غیر واقع، طرح سست معارف اسلامی، انفعال، تغافل و عوام زدگی را از آسیب های محتوایی در تبیین مسائل دینی بیان کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات