۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۸۴۱۷۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان:

210 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تشییع و تسنن سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان، از فعال بودن 210 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تشییع و تسنن این استان خبر داد .
نورالله برشان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان برگزار شد، با ارائه گزارشی از برنامه های در دست اقدام این شورا، اظهار داشت: برپایی نمایشگاههای قرآن و مسابقات فرهنگی، تشکیل و راه اندازی کتابخانه تخصصی در مساجد و تهیه و توزیع اقلام فرهنگی از برنامه های در دست اقدام شورای فرهنگ عمومی استان است .

وی، افزود: در حال حاضر 210 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تشییع و تسنن استان فعال شده و 160مسجد نیز مجهز به کتابخانه است .

برشان، در ادامه، آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان را برای راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری و کتابخانه در دیگر مساجد استان اعلام کرد .

اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه بر ضرورت ساماندهی مساجد بعنوان پایگاه فرهنگی و تقویت باورهای دینی تأکید کردند .

همچنین در ادامه این جلسه مباحثی از جمله ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و شناسایی خانواده های بی سرپرست، سرکشی به محرومین، سخنرانی در مساجد بعد از نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد، پخش فیلم و برنامه های فرهنگی دینی از صدا و سیما برای جذب خانواده ها بویژه جوانان در مساجد بحث و بررسی شد ./940/پ202/ص

ارسال نظرات