۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۸۴۴۹۰
مسؤول کانون مساجد گیلان:

تداوم انقلاب اسلامی نتیجه بهره‌گیری از قدرت معنوی مساجد ‌است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون مساجد گیلان، با بیان این که‌ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌ مؤید نقش فرهنگی والا و غنی مساجد است، تصریح کرد: معجزه انقلاب اسلامی نتیجه بهره‌گیری از قدرت مساجد بوده است.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت الاسلام اسماعیل پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مسجد را نمادی استوار از تمدن اسلامی دانست و گفت: مساجد همواره در طول تاریخ از ارزش و اعتبار بسیار بالایی درمیان مسلمانان برخوردار بوده است.

وی دوران صدر اسلام را درخشان‌ترین دوره در طول حیات مساجد دانست و افزود: آنجا که خداوند، از مسجد به عنوان خانه خود یاد می کند و آن را پناهگاه بندگان خود می‌‌نامد؛ می‌توان به عظمت و بزرگی مساجد پی برد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، با اشاره به این‌که به روایت تاریخ پیامبر گرامی اسلام(ص) پایه گذار اولین مسجد است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مکانی را پایه‌گذاری کرد که افزون بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بود.

حجت الاسلام ابراهیم پور با بیان این‌ که در صدر اسلام مسجد نه صرفاً محل عبادت که در واقع همه امور مسلمانان در ابعاد مختلف از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در آن مکان انجام می‌شد، تصریح کرد: امروز نیز مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.
 
وی ادامه داد: نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم‌فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد، فراهم می‌آورد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با بیان این پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خود ‌مؤید نقش فرهنگی والا و غنی مساجد است، تصریح کرد:  پیروزی انقلاب اسلامی نیز نتیجه بهره‌گیری از محیط معنوی مساجد بوده است.

حجت الاسلام پور‌ابراهیم ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود و بی‌تردید این عظمت و بزرگی، به واسطه برخورداری و همچنین بهره گیری مناسب از محیط معنوی مساجد است./950/پ202/س
ارسال نظرات