۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۸۴۶۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا:

مبلغان در ماه رمضان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه، افزود: مبلغان در ماه مبارک رمضان باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان عموم مسلمانان نهادینه کنند.
تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسکندر ملائکی گیلانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا، روز گذشته در جمع خبرنگاران با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و اگر مسلمانان به عظمت و منزلت کتاب خدا پی ببرند، جایگاه این ماه را نیز درک خواهند کرد.

وی با بیان این‌که رمضان ماه میهمانی خداست، اظهار داشت: مسلمانان در این ماه باید یتیمان و بی سرپرستان جامعه را از یاد نبرده و در کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه افزود: روحانیان و مبلغان مذهبی در این ماه باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان تک تک مسلمانان نهادینه کنند؛ چون قرآن کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خداوند در این ماه درهای رحمت خود را به سوی بندگانش می گشاید، ادامه داد: مسلمانان باید از قدر و منزلتی که این ماه پرفیض دارد به خوبی استفاده کرده و بخشش گناهان خود را از درگاه ایزد منان مسألت می‌کند.

حجت الاسلام ملائکی گیلانی در ادامه به تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات آستارا در ماه رمضان پرداخت و اذعان داشت: امسال 31 روحانی برای پاسخگویی به برخی از شبهات، احکام و فریضه‌ های دینی به مساجد شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

رییس تبلیغات اسلامی آستارا، اضافه کرد: از این تعداد 16 روحانی غیر بومی اعزامی از قم و مشهد و 15 روحانی بومی هستند که بنا به درخواست مردم مأمور به خدمت در مناطق مربوطه شدند.

وی تقویت نظام جمهوری اسلامی را مهم‌‌ترین وظیفه مبلغان دینی اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان باید با تشریح مسائل و احکام مورد نیاز مردم زمینه ارتقای فرهنگ دینی و معرفتی آنان را فراهم کنند.

حجت الاسلام ملائکی گیلانی در پایان یا بیان این‌که بستر سازی مناسب برای اسکان روحانیان و مبلغان از سوی اداره تبلیغات اسلامی آستارا در ماه رمضان انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: تلاش اداره تبلیغات اسلامی بر این است که در همه 84 مسجد این شهرستان، نمازهای جماعت و سخرانی برگزار شود./950/پ202/س
ارسال نظرات