۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۸۴۶۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

آیت الله کاشانی آثار و تالیفات زیادی را به جهان اسلام تقدیم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، مرحوم آیت الله کاشانی را شخصیتی تلاشگر و مجاهد در راه اسلام و دین توصیف و با اشاره به تالیفات و آثار علمی وی، بر ضرورت توجه محققان و پژوهشگران به آثار این عالم ربانی تاکید کرد.
آيت‌الله علامه سيد‌عباس حسيني‌کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی رسولی اراکی، از اساتید حوزه علیمه قم دوشنبه شب، در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله سید عباس حسینی کاشانی، امام جماعت پیشین حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان کشور و استانی و دیگر اقشار مردمی در حسینیه شهدا قم برگزار شد، از تلاش ها و زحمات این عالم ربانی در راستای نشر معارف اسلامی قدردانی کرد.

وی با اشاره به شخصیت این عالم ربانی، از وی به عنوان شخصیتی سختکوش، عالمی عامل و مخلص یاد و تصریح کرد: آیت الله حسینی کاشانی فردی بود که سال ها در نجف و کربلا در محضر علمای بزرگ تلمذ کرد و به درجات بالای علمی رسید.

حجت الاسلام رسولی اراکی، با بیان اینکه این عالم ربانی صاحب تالیفات بسیار زیادی است گفت: آیت الله حسینی کاشانی، فردی وارسته و متقی بود و با همت و پشتکار فوق العاده خود توانست در راستای نشر و ترویج مبانی اسلام آثار و خدمات و تالیفات علمی خوبی به جامعه ارائه کند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه آیت الله کاشانی آثار زیادی را به جهان اسلام تقدیم کرده است، بر ضرورت توجه محققان و پژوهشگران به آثار و تالیفات این استاد و محقق حوزه های علمیه تاکید کرد.

وی زهد، ساده زیستی و تقوا را از دیگر شاخص ها و ویژگی های مرحوم آیت الله کاشانی خواند و تاکید کرد: وی صاحب تالیفات و آثار بسیار فراوان بود و جامعه باید به آثار گرانبهای وی توجه بیشتری داشته باشد.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی در ادامه سخنان خود، با اشاره به آیات و روایاتی، جایگاه علم و عالم را در اسلام بسیار برجسته خواند و اظهار داشت: کسی که همنشین عالمان دین گردد، خداوند تبارک و تعالی در آخرت به برکت همنشینی و مصاحبت با یک عالم، او را با نیز با همان فرد عالم محشور خواهد کرد.

حجت الاسلام رسولی اراکی، با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، تاکید کرد: اگر مؤمنی از دنیا برود و از خود اثر علمی به جای بگذارد، همان اثر در روز قیامت ورقه ای از حجاب بین او و آتش خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد: فردی که عمر او از چهل سال تجاوز کند، ولی از محضر علما و فقهای دین بهره برداری نکرده باشد، قلب او قسی می شود و جرات معصیت و گناه کردن نیز در او بالا می رود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات