۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۸۵۰۳۷
معاون سابق آموزشی حوزه علمیه خراسان:

ساده زیستی مسؤولان زمینه ساز رقابت سالم اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه مسؤولان، فرهنگ سازند و هر چه شأن معنوی بالاتری داشته باشند، مسؤولیتشان بیشتر می شود گفت: ساده زیستی مسوولان زمینه ساز رقابت سالم اقتصادی است.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی در سلسله نشست هایی که با موضوع رفاه طلبی، تجمل گرایی و نقد اشرافیت، از ششم شهریور در مشهد برگزار ‌شد، گفت: جامعه ای که در آن ثروت به بت تبدیل شود، جامعه ای ظلمانی و بی قانون خواهد شد. اگر مثل امام خمینی(ره) ثروت تحقیر شود، از نظر اقتصاد دنیایی هم پیشرفت خواهیم کرد.

وی افزود: مسؤولینی که ساده زیست باشند، رقابت های سالم اقتصادی به وجود می آورند. مسؤولین، فرهنگ سازند و هر چه شأن معنوی بالاتری داشته باشند، مسؤولیتشان بیشتر می شود.

این استاد حوزه، سردمداران جبهه باطل را استکبار و پرچمداران جبهه حق را انبیاء دانست و افزود: از ابتدای خلقت دو جبهه حق و باطل وجود داشت که هر کدام یارانی داشتند و در زمان ما اردوگاه استکبار، غرب و آمریکا هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به آیاتی از سوره اعراف در توضیح ویژگی های جبهه باطل تصریح کرد : در این سوره به درگیری جبهه حق و باطل پرداخته و در آیاتی از آن به دانه درشت ها و کسانی که ثروت های جامعه در دستشان است، اشاره شده که ثروتشان قدرت هم به وجود آورده است.آن ها به گونه ای زندگی کرده که چشم ها را پرمی کنند.

این استاد حوزه، ویژگی مستکبرین را از دیدگاه حضرت علی(ع)، داشتن خوی اشرافی و برتر دانستن خود ذکر و خاطر نشان کرد: اگر کبر خصلت پسندیده ای بود، خداوند به انبیاء خود اجازه می داد که متکبر باشند ولی برای آن ها تواضع را ترجیح داد.

حجت الاسلام نظافت، توجه به پول و ثروت را از ویژگی های دیگر مستکبرین دانست و افزود: پول و ثروت برای جبهه استکبار و افراد پول پرست، بتی است که معیار ارزش گذاری آن هاست و این به معنای آن نیست که مؤمنین کار اقتصادی نکنند. پیامبر بر دستان کارگر بوسه می زد یعنی به کسی که ثروت تولید می کرد، احترام می گذاشت.

گفتنی است این نشست ها از ششم شهریور به مدت ده روز بعد از نماز ظهرو عصر در محل مسجد صنعتگران مشهد واقع در فلکه برق برگزار می شود. /969/پ202/ص
ارسال نظرات