۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۸۵۵۰۱
امام جمعه اندیمشک:

کارگزاران نظام اسلامی از رسیدگی به مردم غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک خواستار رسیدگی کارگزاران نظام اسلامی به وضعیت مردم شد و گفت: هیچ کاری هرچند بزرگ مانع رسیدگی به افراد جامعه و آبروی آنان نشود.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اندیمشک، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک شامگاه گذشته در جمع نمازگزاران در مصلای این شهرستان با اشاره به محوریت قرآن در دوران حکومت حضرت ولی عصر(عج) گفت: قرآنی محور حکومت امام زمان(عج) است که تنها اختصاص به مراسم ها و مجالس نداشته باشد بلکه بتوان با تأسی از آن جهان را آباد کرد.

امام جمعه اندیمشک به تشریح اهمیت قرآن در نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت: احترام فراوان پیامبر اکرم(ص) برای قاریان به سبب یادآوری قرآن در جامعه بود.

وی با بیان این که کلام وحی بهترین سخن ها است بیان داشت: با مقایسه آیات قرآن با سخنان نوابغ شرق و غرب، پی به وزن معرفتی قرآن کریم می بریم.

حجت الاسلام خدامی ژرف اندیشی و پرهیز از نگرش سطحی به کلام نورانی وحی را عاملی مهم در درک قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: این چنین بهره گیری از کتاب خدا سبب از بین بردن کدورت ها و امراض عصبی و اخلاقی می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرازهایی از نهج البلاغه بر لزوم دوستیابی صحیح تأکید کرد و گفت: انسان باید با کسی ارتباط داشته باشد که هنگامی همنشین با او سبب آراستگی انسان شود.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به موضوع مهدویت شد و با بیان این که باید رفتار و عملکرد ما به شکلی باشد که انتظارات مهدویت را برآورده کند، افزود: اگر ملاک های مهدیت را در نظر داشته باشیم، خواهیم توانست دوست و دشمن را بشناسیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که قاتل امام علی(ع) یک شخص نبوده بلکه جریانی به نام نفاق بود که حقیقت ولایت را نپذیرفتند، اذعان داشت: دغدغه ما تنها به سبب شهادت حضرت علی(ع) و مظلومیت او نیست، بلکه با گذشت این همه سال هنوز آن حضرت را درک نکرده و از منش و عمل او الگو نگرفته ایم.

استاد حوزه علمیه اندیمشک با تأکید بر پذیرش مبانی فکری امام علی(ع) گفت: در این حکومت و دولت که محور فکری آن نهج البلاغه است، باید این کتاب به عنوان حجت در امور تلقی شود.

حجت الاسلام خدامی با ابراز تأسف از برخی موضع گیری ها در برابر تفکر امیرالمؤمنین ابراز داشت: آنان که اعقاد به کهنگی مدل های مدیریتی آن حضرت دارند، نمی خواهند اندیشه برتر و خدایی پیشوای نخست شیعیان را بپذیرند و از این موضوع و پذیرش حق گریزان هستند.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که مبانی علی(ع) جاودان و پایدار است، خطاب به کارگزاران حکومت اسلامی تصریح کرد: هرگز نباید از مردم غفلت نکنیم و هیچ کاری هرچند بزرگ مانع رسیدگی به افراد جامعه و آبروی آنان نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که نهج البلاغه سرشار از نکاتی است که حتی یک انسان بی دین هم از خواند آن لذت می برد اظهار داشت: امروز ما به امام علی(ع) در مرحله عمل نیاز داریم و ذکر آن حضرت باید وارد خانه ها و بازارها شود.

حجت الاسلام خدامی گفت: البته بازار نظارت می خواهد و به کسانی نیاز دارد که با بهره گیری از خط علی (ع) وارد بشوند و نظارت کنند تا بازارها ما به بازارهای اسلامی تبدیل شود.

وی در پایان با اشاره به فضیلت شب زنده داری در لیالی قدر ابراز داشت: توسل و تمسک به حبل الهی در شب های قدر و انسان های شقی و بدبخت را هم سعید و بهره مند از لطف بی منتهای خداوند منان می کند./945/پ202/ص

ارسال نظرات