۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۸۶۱۱۶
حجت الاسلام والمسلمین نمازی:

تقویت وحدت در کشور، رویکرد اصلی و مهم مجلس خبرگان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، شان این مجلس و اعضای آن را بالاتر از پرداختن به مسائل جزیی دانست و با بیان اینکه تقویت وحدت رویکرد اصلی مجلس خبرگان است گفت: این نهاد مهم در کشور، با توجه به وظایف و رسالت هایی که عهده دار است، باید همواره روی مساله وحدت و مسائل مرتبط با رهبری کار کند.
اجلاسيه هفتم از دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری در روزهای 23 و 24 شهریورماه در تهران، در پاسخ به سؤالی در خصوص مواضع غیر شفاف برخی از شخصیت های نظام و عدم مرزبندی آنها با ساختارشکنان و همچنین واکنش و عکس العمل مجلس خبرگان در این خصوص ابراز داشت: هر فردی باید جوابگوی رفتار خودش باشد، اما به نظر من به عنوان نماینده خبرگان که از وقایع و رخدادها کشور مطلع هستم و دیدگاه های افراد را می بینم، این نکته را می توان عرض کنم که گاهی اوقات ما فضای موجود را فضایی سیاه و سفید تصور می کنیم، که در این صورت باید سفید به میدان بیاید و در مقابل سیاه موضع گیری کند و حتی گاهی اوقات پرخاشگری نماید.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات نیز فضا بین سیاه و سفید منحصر نیست و فضای خاکستری نیز وجود دارد؛ برخی اوقات مسائلی مورد انتقاد طرف مقابل ما است که منطقی نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی گفت: اگر این حالت روانی ایجاد شود که اصول گروه سیاسی طرف مقابل مورد پذیرش است و مسائل جزیی نادیده گرفته شود و آرامش در طرف مقابل ایجاد گردد، مشکل حل خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه الان برخی ها از نادیده گرفته شدن ناراحت هستند تصریح کرد: در گروه های سیاسی، برخی مکتب و نظرات خاصی مثلا در حوزه اقتصاد دارند و برای مدیریت کشور در دوره های گذشته، راهکارها و روش های خاص خود را دنبال کرده اند؛ اگر قرار باشد آن طرف از اصول خود دست بردارد، این موضوع وحشتی را ایجاد می کند که نتواند پا جلو بگذارد.

وی ابراز داشت: کسانی که در این سطح هستند و وارد مجلس خبرگان شده اند، یا مسؤولیت های مهم انقلاب را در گذشته داشته و یا الان دارند، افرادی هستند که از آزمون ها و امتحانات دشوار و سنگین سربلند و با نمره خوب بیرون آمده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این افراد واقعا دلسوز نظام و اسلام و مذهب هستند، ولی به هرحال این حالت روانی هنوز در جامعه حاکم نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی، با اشاره به نحوه تنظیم بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری گفت: محورهای اصلی این بیانیه به طور کلی و فی الجمله، توسط دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تهیه و سپس در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پس از پذیرفته شدن کلیات و محورهای اصلی بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری، پنج نفر توسط اعضای مجلس برای بررسی و مرور الفاظ بیانیه انتخاب می شوند و این کار را انجام می دهند و اگر نیازی به تفصیل یا نقصان و اضافه ای بود این کار را انجام می دهند و البته ممکن است برخی از الفاظ آن نیز مورد پذیرش برخی از اعضای خبرگان نباشد که این موضوع طبیعی هم هست.

وی در خصوص اینکه آیا مجلس خبرگان رهبری، تذکری به افرادی که مرز خود را به صورت شفاف با ساختارشکنان اعلام نکرده و نمی کنند خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری با توجه به وظایف و رسالت هایی که عهده دار است، باید همواره روی مساله وحدت و مسائل مرتبط با رهبری کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی بیان داشت: همچنین مجلس خبرگان رهبری باید از پرداختن به مسائلی که طبق قانون و آئین نامه داخلی، جزو دستور مستقیم بحث نیست پرهیز کند.

وی ادامه داد: اصولا شان مجلس خبرگان و اعضای این مجلس که از بزرگان و جزو نمایندگان ولی فقیه، اعضای جامعه مدرسین، مجلس خبرگان، ائمه جمعه و اعضای شورای نگهبان هستند، نیز این نیست که در جزئیات مسائل از جمله مباحث مربوط به کارهای اجرایی قوا وارد شوند و این مساله جزء وظایف مجلس خبرگان هم نیست و شان مجلس را پائین می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی، تقویت وحدت را رویکرد اصلی و مهم مجلس خبرگان رهبری دانست و ابراز داشت: اعضای این مجلس که همگی جزو شخصیت های برجسته و فرهیخته هستند بهتر است وارد جزئیات نشوند و البته خودشان هم نمی خواهند که چنین مساله ای اتفاق بیفتد.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: با این وجود، در بیانیه های قبلی اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، به خاطر تقویت مساله وحدت در کشور، به برخی از جزئیات نیز پرداخته و اشاره شد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات