۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۸۶۱۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

جذب حداکثری جوانان نیازمند کارآمد کردن مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که باید زمینه حضور حداکثری جوانان در مساجد را فراهم آوریم، گفت: این هدف با برنامه ریزی مناسب و نیز تجهیز و توسعه مساجد به امکانات روز امکان پذیر است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد، با بیان این که مساجد مسؤولیت نهادینه کردن فرهنگ دین و هدایت اندیشه را در جامعه برعهده دارند، گفت: برنامه های فرهنگی باید به روز و کارآمدتر شود.

وی افزایش دایره مخاطبان جوان، تاثیر برنامه‌های تبلیغی در منطقه فعالیت و حضور مستمر جوانان در مساجد را از نشانه‌های کارآمدی برنامه های مساجد برشمرد و افزود: امامان جماعت موظفند فضای مساجد را برای حضور جوانان آماده کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با تأکید بر بهره گیری از شیوه های نوین تربیتی برای آموزش احکام دین خاطر‌نشان کرد: نوع برخورد هیأت امنا، مجریان و امام جماعت نیز در جذب جوانان به مساجد و حضور مستمر آنان بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام یاری، مساجد را سنگر ترویج اسلام و دفاع از حریم عقیده دانست و خاطرنشان کرد:  مساجد بهترین پایگاه برای یادگیری اصول عبودیت و بندگی، راه و رسم صحیح زندگی اجتماعی و فردی و تربیت انسان صالح است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به تأثیرات حضور جوانان در مساجد اذعان داشت: آشنایی هر چه بیشتر جوانان با آموزه های دینی و گرایش آنان به خداشناسی نقش مؤثری در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی جامعه دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با ضروری خواندن تجهیز مساجد به امکانات رایانه ای و اینترنتی تصریح کرد: امامان جماعت از علاقه جوانان به فضای اینترنت برای نشر دین استفاده کنند.

وی با تأکید بر این که باید زمینه حضور حداکثری جوانان در مساجد را فراهم آوریم، خاطرنشان کرد: این هدف با برنامه ریزی مناسب و نیز تجهیز و توسعه مساجد به امکانات روز امکان پذیر است./950/پ202/س
ارسال نظرات