۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۶۲۱۲
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی:

بهره گیری از روش‌های جدید ارتباطی راهکار ترویج فرهنگ نماز است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: استفاده از شیوه‌های‌‌ جدید ارتباطی و امکانات موجود بهترین راهکار برای اشاعه فرهنگ نماز در جامعه است.
سجاده نماز
علی برزگری، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: اصلی‌ ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی، ‌اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی است چراکه فرهنگ ما بدون فرهنگ نماز معنا و مفهومی ندارد.

وی بهترین دوران برای آموزش و ترویج فرهنگ نماز را ‌کودکی عنوان کرد و گفت: مانوس شدن انسان از همان دوران کودکی با نماز و قرآن جان و دل را سیقل داده و از بسیاری از انحراف‌ها جلوگیری می کند.

برزگری با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ نماز کامیابی در تمام مراحل زندگی را سبب می‌شود، افزود: تقویت بیشتر فرهنگ نماز وظیفه همه آحاد جامعه است که باید نسبت به ترویج این فریضه الهی به عنوان یکی از نمادهای مهم دین اسلام و ارزش های مکتب انبیا همت شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که پایه های تشکیل اسلام است، برای اشاعه فرهنگ نمازخوانی و معرفی ابعاد این فریضه الهی به خصوص برای نسل جوان باید برنامه ریزی های متعددی انجام شود که این امر نیازمند تعامل و هماهنگی فرابخشی تمامی دستگاههای فرهنگی است.

وی تأکید کرد: جامعه اسلامی باید الهی و ولایت مدار باشد که تحقق این مسأله توجه دولت را می‌طلبد تا در جهت مسجد محور کردن برنامه ها و استقرار روحانی در مناطق محروم حرکت کند./936/پ202/س
ارسال نظرات