۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۶۲۳۱
مدیر رادیو معارف:

صهیونیسم جهانی به دنبال ایجاد اضطراب و درگیری بین اسلام و مسیحیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف با تاکید بر مقابله با اقدامات اسلام هراسانه بیان داشت: رادیو معارف در بخش انگلیسی زبان، برنامه های قرآنی را برای آشنایی مخاطبان جهانی خود تدارک دیده است.
محمد لطفي نياسر


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قرآن سوزی در آمریکا، گفت: در این گونه حرکت‌ها باید ردپای دشمن را شناخته و ببینیم دشمن به دنبال چه اهدافی است.

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که تحلیل‌گران سیاسی بر آن توافق دارند این است که صهیونیسم جهانی به دنبال ایجاد اضطراب بین اسلام و مسیحیت است.

محقق علوم اسلامی گفت: در آموزه‌های صهیونیستی، جنگ بزرگ و آرماگدون در آخر زمان مطرح شده است از این رو صهیونیست ها می خواهند جنگ بزرگ اسلامی و مسیحیت را راه بیندازند.

وی با تاکید بر شناخت نقطه کانونی اختلافات بیان داشت: دشمنان به دنبال حساسیت زدایی از مقدسات هستند و ما وظیفه داریم با اعلان انزجار، حساسیت های خود را به جهانیان نشان دهیم.

کارشناس دین و رسانه بیان داشت: تجربه در اعتراض به کشور دانمارک که کاریکاتورهایی را منتشر کرده بود، نشان داد که تحریم کالای کشورها بسیار کارگشا است.

وی ادامه داد: سیاستمداران غربی به دنبال منافع اقتصادی خود هستند و خطر اقتصادی می تواند سیاست ها و برنامه های اقتصادی آنها را تحت شعاع قرار دهد.

مدیر رادیو معارف بیان داشت: مسلمانان باید با حساسیت بیشتری کالاهای آمریکایی را تحریم کنند و کارخانه های این کشور را زیر فشار قرار دهند.

وی گفت: عده‌ای می خواهند با برنامه‌هایی همچون قرآن سوزی، جلوی گسترش مفاهیم قرآنی را بگیرند اما به نظر می رسد این فرصتی مناسب برای ترویج قرآن خواهد شد.

کارشناس دین و رسانه اذعان داشت: به اعتقاد من امروز بهترین فرصت برای ترجمه آثار قرآنی مانند تفسیر موضوعی،تاریخ قرآن، آیه های زندگی و دیگر آثار قرآنی به زبان های زنده دنیا است.

مدیر رادیو معارف در تبیین برنامه های شبکه انگلیسی زبان این رادیو گفت: برنامه های گوناگونی را برای آشنایی مردم کشورهای گوناگون تدارک دیده ایم که می توان به تبیین قرآن و ارائه مطالب و مفاهیم کاربردی قرآن در زندگی بشر اشاره کرد.

وی گفت: کارهای جدیدی نیز همچون گره‌گشایی از مشکلات زندگی بشر که تنها راه آن قرآن باشد، خانواده در قرآن و اخلاق در سایه قرآن را می توان نام برد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر همچنین از قرار گرفتن کتاب های قرآنی به زبان انگلیسی در کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی رادیو معارف خبر داد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات