۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۸۶۲۷۵
روحانیت و دفاع مقدس(2)؛

گزارشی از مقدمات برگزاری آیین نکوداشت برترین های تبلیغ در عرصه دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: از پنجاه نفر از مبلغان برتر و شاخص در عرصه دفاع مقدس در سه سطح جانبازان ، آزادگان و رزمندگان تجلیل خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون جديد فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


حجت الاسلام احمد زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی از روند برگزاری سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ پرداخت و گفت: الگو سازی برای فضلا و مبلغان جوان وآشنایی با چهره های برتر، روش ها و خاطرات آنان، بخشی از اهداف برگزاری سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ است.

وی در ادامه افزود: انتقال سرمایه گرانبهای تجربیات تبلیغی به نسل جدید و شناسایی عرصه های مورد غفلت واقع شده به واسطه شناختن برترین های تبلیغ از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام زادهوش اظهار داشت: وقتی که ما برترین های تبلیغ در عرصه رسانه، مناطق محروم، دفاع مقدس، یا برترین مبلغان فعال در عرصه جوانان، ورزش یا پزشکی را شناسایی می کنیم در واقع تخصصی شدن تبلیغ و پرداختن به محیط های خاص را شناسایی کرده ایم و این همان چیزی است که در نظام مدیریت تبلیغ مورد غفلت واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با شناسایی و معرفی مبلغان برتر، همگرایی و انسجام بیشتری بین آنان ایجاد کرده ، مبلغان اصیل و پیشکسوت را محور قرار داده و موجب تشکل و انسجام جایگاه مبلغان شده ایم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به پیشینه آیین نکوداشت برترین های تبلیغ اظهار داشت: در گذشته همایش های دیگری برگزار شده است و در آن از مبلغان برتر در زمینه منبر و خطابه که موج آفرین بوده اند و مبلغان برتر در عرصه رسانه و جوانان تجلیل شده است.

وی تاکید کرد: سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ با عنوان مجاهدین عرصه تبلیغ و در سه قسمت مبلغان مجاهد دوران نهضت امام خمینی (ره) 1357، مبلغان مجاهد دوران دفاع مقدس و مبلغان مجاهد در مناطق محروم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زادهوش تصریح کرد: نخستین بخش از سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ، هشتم مهر ماه برگزار می شود و مبلغان برتر در عرصه دفاع مقدس معرفی و از آنان تجلیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دفاع ما در طول هشت سال حملات نظامی و جنگی عراق و پشتیبانان او بر یک مبنای دینی و اسلامی استوار بود و اگر این مبنا تضعیف می شد، این جنگ یک جنگ نابرابر بود و ما به هیچ وجه در معادلات نظامی و عادی جاری در دنیا ما قدرت مقابله با آن هجمه ها را نداشتیم.

این فعال عرصه تبلیغ یاد آور شد: بعد از بیانات و ارشادات حضرت امام (ره) و تایید بزرگان و مراجع دینی، آن قشری که می توانستند روحیه مذهبی و اعتقادات دینی را در جبهه ها حفظ و ریشه دار کنند مبلغان و روحانیان حاضر در عرصه جبهه و جنگ بودند.
حجت الاسلام زادهوش بیان داشت: با توجه به این که برخی افراد فعالیت های خود را رها نکرده و در جبهه حاضر نشدند، این تعدادی که حضور پیدا کردند برای ما ارزشمند تر و شاخص تر هستند و پیروزی های به دست آمده مرهون تلاش های آنان است.

وی اضافه کرد: بعد از حدود 22 سال از پایان دوران دفاع مقدس، گرچه از شهدای روحانی تجلیل شده اما از مبلغان تاثیر گذار که برخی افتخار جانبازی و آزادگی هم دارند هیچ گونه تجلیل منسجم و حساب شده ای نشده است.
حجت الاسلام زادهوش با اشاره به تاثیر حضور این مبلغان در جبهه ها پرداخت و گفت: نسل جوان ما متوجه این مطلب باشند که آن چیزی که نرم افزار و روحیه اصلی حضور در جبهه ها را فراهم می کرد، حضور مبلغان و بیان مفاهیم دینی همچون جهاد، شهادت، صبر، ایثار و دشمن شناسی بود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون مقدمات برگزاری این همایش ملی و کشوری با برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی کشور و دریافت اطلاعات و آمار مبلغین و روحانیون گرامی در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است.

حجت الاسلام زادهوش بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سازمان صدا و سیما، نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس بخشی از نهادها و مراکز فرهنگی مشارکت کننده در این همایش هستند.

وی یاد آور شد: از طریق فراخوان عمومی و معرفی نهادها و سازمان های دولتی آمار پانزده هزار مبلغ بررسی شد و پس از بررسی و داوری های اولیه حدود 400 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد: نهایتا از بین این افراد پنجاه نفر که شاخص تر بودند و امتیازات بیشتری داشتند در سه سطح جانبازان ، آزادگان و رزمندگان برگزیده و در روز همایش از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به شاخص های برتری این مبلغان اضافه کرد: در بین این پنجاه نفر کسانی را داریم که غیر از طول دفاع مقدس یعنی تمام هشت سال، مقدار بیشتر در مناطق جنگی که هنوز نیاز به حضور روحانی بود، حاضر بوده اند و نزدیک به 110 ماه، 75 ماه و 90 ماه حضور در جبهه داشته اند.

حجت الاسلام زادهوش تصریح کرد: این نتیجه برای دست اندرکاران همایش شگفت انگیز بود که ما سربازان گمنام امام زمان (عج) و مبلغان بی نام و نشان حاضر در صحنه های دفاع مقدس را بعد از 22 سال شناسایی و توجه می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مبلغان تنها از میان مبلغان اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی انتخاب شده اند گفت: اگر چه ستاد اعزام روحانیون به جبهه ها در دفتر تبلیغات اسلامی مستقر بوده است از نهادهای دیگر نیز روحانیونی اعزام شده اند که اطلاعات آنان نیز جمع آوری شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: در سال های آینده آیین نکوداشت برترین های تبلیغ در عرصه های کودک و نوجوان، خواهران مبلغه، مبلغان خارج از کشور، ادارات و نهادهای دولتی و مبلغان فعال در عرصه مکتوب و فضای مجازی تجلیل خواهد شد./919/ز502/ع

ارسال نظرات