۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۸۶۲۹۵
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

سکوت کشیشان مسیحی در برابر قرآن سوزی دهن کجی و اهانت به ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اهانت به قرآن توهین به همه ادیان و پیامبران الهی است، سکوت کلیساها و کشیشان مسیحی در مقابل این عمل مذبوحانه را دهن کجی و اهانت دیگری به ادیان الهی دانست.
حجت‌الاسلام حسيني يگانه
حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: تصمیمی که اخیرا از سوی کشیش افراطی کلیسای امریکا که طرفداران چندانی هم ندارد مطرح شده است عملی اختلاف انگیز و اهانت آشکار به کلام خداست.

وی افزود: متاسفانه کسانی مدعی این عمل قبیح شده اند که خود را مبشران دینی و جزو پدران مقدس محسوب می کنند آن هم در این برهه از تاریخ و فضای باز اجتماعی سیاسی.

حجت الاسلام حسینی یگانه، این ادعا را محکی برای اهانت های بزرگ تر به مقدسات دانست و اظهار داشت: دولت امریکا باید در برابر اعمال زشت و ددمنشانه که توسط این کشیش و سایر افراطیون مطرح می شود پاسخگو باشد.

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: کشیش مسیحی تنها به قرآن اهانت نکرده بلکه به همه ادیان و پیامبران الهی بی حرمتی کرده زیرا نام همه پیامبران در قرآن کریم به احترام و بزرگی یاد شده است از این رو مسیحیان عالم باید در مقابل این عمل بایستند و عاملین این بی حرمتی باید منتظر پاسخ قاطع مسلمانان جهان از طرفی و عذاب الهی از سوی دیگر باشند چراکه قرآن هدیه ای الهی است و خداوند قول حفاظت آن را به مسلمانان داده است.

وی با تأکید براینکه سکوت کلیساها و کشیشان مسیحی در مقابل این عمل مذبوحانه، دهن کجی و اهانت دیگری به ادیان الهی است خاطرنشان کرد: این کشیش افراطی با این اقدام، ارزش های انسانی را به تمسخر گرفته است چرا که اهانت به مقدسات و کتاب آسمانی، اهانت به پیروان آن و نیز ارزش های انسانی بشر است.

حجت الاسلام حسینی یگانه خطاب به پدران مقدس یادآور شد: چرا فریادتان در مقابل این اهانت ها بلند نمی شود و به دفاع برنمی خیزید؟ امروز اگر افرادی افراطی جرأت پیدا کردند که به مقدسات یک مکتب الهی اهانت کنند باید منتظر باشید که فردا در مقابل همه مقدسات ایستاده و به همه آن ها اهانت کنند.

وی در ادامه افزود: به روحانیت و علما و طلاب اعم از شیعه و سنی یادآور می شوم که همه ما مبشران دین هستیم و باید خطرات اینگونه اعمال را به گوش جهانیان برسانیم.

حجت الاسلام حسینی یگانه، مسوولیت و عواقب این گونه حرکات را به عهده دولت استکباری امریکا دانست و گفت: این ادعا قطعا حرکتی صهیونیستی است و بدون پشتیبانی آن ها یک کشیش جرات نمی کند اینگونه اعمال را انجام دهد ولو اینکه رییس جمهور امریکا هم محکوم کرده اما اگر مدعی است که ما با مسلمانان جنگ نداریم چرا در مقابل این ادعا نایستاده و جلوی این عمل شنیع را نگرفته و فقط به شعار اکتفا کرده است، در کشوری که مدعی دموکراسی است نباید اجازه اهانت به مقدسات سایر مکاتب الهی داده شود .

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: این تناقض در عمل و گفتار نشانگر این است که در پشت صحنه همه با یکدیگر هستند و خود را برای اهانت های بزرگ تر آماده می کنند تا بین مسلمانان و مکاتب الهی تفرقه ایجاد کنند.

وی با تأکید براینکه روحانیت مسیحی و مسلمان باید با بیداری خود از این فتنه ها عبور کند بیانن داشت: کشیشان مسیحی باید برای حفظ جان خودشان هم که شده است نسبت به اینگونه اهانت ها قدری تأمل کنند.

حجت الاسلام حسینی یگانه اظهار داشت:‌ ما گوش به فرمان ولایت و مراجع عظام هستیم و همانطور که در جریان سلمان رشدی امام راحل(ره) فتوا دادند چنانچه بزرگان ما هم در این زمینه فتوایی صادر کنند ما در اجرای این تدابیر آمادگی کامل داریم./930/ت302/ص
ارسال نظرات