۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۳۰۷
با پیام مراجع تقلید؛

نخستین حوزه علمیه فیروزکوه فردا راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین حوزه علمیه شهرستان فیروزکوه با نام حوزه علمیه امام صادق(ع)، با برگزاری مراسمی به طور رسمی افتتاح می‌شود.
نخستین حوزه علمیه فیروزکوه فردا راه‌اندازی می‌شود نخستین حوزه علمیه فیروزکوه فردا راه‌اندازی می‌شود


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعنایت‌الله دریاباری،مؤسس حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا از افتتاح نخستین حوزه علمیه شهرستان فیروزکوه با نام حوزه علمیه امام صادق(ع) در روستای وشتان، 24 شهریورماه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت راه‌اندازی حوزه علمیه در شهرستان فیروزکوه گفت: ساخت این حوزه با مشورت‌ علما و مراجع تقلید و عنایت حضرت حق، همزمان با بازگشایی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی جدید، به سرانجام رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان فیروزکوه، چهارشنبه، 24 شهریورماه در مراسمی با حضور علما و مسؤولان شهرستان فیروزکوه از ساعت 11 تا 14 افتتاح و با شصت طلبه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: در مراسم افتتاح این حوزه، پیام حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی و ناصر مکارم شیرازی قرائت شده و حجت‌الاسلام عبدالکریم فراهانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سخنرانی خواهد کرد.

مؤسس حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان فیروزکوه با بیان این‌که کلنگ ساختمان این حوزه در سال 86 به دست پر برکت مفسر بزرگ قرآن کریم، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بر زمین زده شد، گفت: این حوزه در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع، دارای ساختمان آموزشی، ساختمان مدیریت و مسجدی در زیربنای 1200 مترمربع آماده بهره‌برداری است.

گفتنی است، حوزه علمیه امام صادق(ع) با دارا بودن دو خوابگاه، 18 اتاق آموزشی، اتاق کامپیوتر، اتاق تکریم و مانند آن در سی کیلومتری شهرستان فیروزکوه و در روستای وشتان واقع است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات