۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۶۷۳۸

فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ مسائل و مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان روز گذشته در نشست شورای مؤسسان حوزه های علمیه خواهران خوزستان برگزار شد.
کلاس درس حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چالش های عمرانی، آموزشی حوزه های علمیه خواهران خوزستان روز گذشته در نشست شورای مؤسسان حوزه های علمیه خواهران در مرکز مدیریت منطقه دو کشوری در اهواز برگزار شد.

در این جلسه که ائمه جمعه ماهشهر، امیدیه و ملاثانی حضور داشتند به بیان مسائل و مشکلات حوزه علمیه شهرستان خود پرداختند.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه و مؤسس حوزه علمیه خواهران بندر امام(ره) در این نشست با انتقاد از برخورد برخی مدیران حوزه های علمیه خواهران با طلاب، خواستار برگزاری دوره مدیریت برای مدیران شد.

حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی، امام جمعه و مؤسس حوزه علمیه خواهران امیدیه با بیان این که در دانشگاه امیدیه سالیانه یازده هزار دانشجو و در حوزه علمیه خواهران این شهرستان تنها بیست نفر در سال پذیرش می شوند، خواستار افزایش پذیرش و توجیه مسؤولان کشوری به شرایط استان شد.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه و متولی حوزه علمیه خواهران ماهشهر و مؤسس این حوزه در هندیجان، تربیت مدیر برای حوزه های علمیه خواهران را اقدامی ضروری خواند و خواستار برگزاری دوره هایی در این زمینه شد.

امام جمعه ماهشهر با ارائه پیشنهادی مبنی بر آشنایی طلاب پایه های چهارم و پنجم با مسأله تبلیغ با برگزاری دوره هایی در این زمینه اظهار داشت: باید آموزش های اخلاق، احکام و عقاید را در جامعه ترویج کرد تا مردم بتوانند به صورت کاربردی از آنها استفاده کنند که در این صورت ثمره حوزه های علمیه که همانا تبلیغ است، انجام خواهد شد.

وی از وجود 62 طلبه خواهر در ماهشهر و 59 طلبه خواهر در هندیجان خبر داد و بیان داشت: یکی از چالش‌های موجود در این شهرستان‌ها نبود خوابگاه برای خواهران است؛ از این رو خواستار تأمین اعتبار جهت برطرف کردن این مسأله هستیم.

حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه و مؤسس حوزه علمیه خواهران ملاثانی، گفت: در سال گذشته 24 طلبه خواهر را پذیرش کردیم که امسال ظرفیت را افزایش داده و پنجاه طلبه خواهر را پذیرش خواهیم کرد.

امام جمعه ملاثانی خوزستان با اشاره به استقبال خواهران شهرهای ویس، ملاثانی و شیبان از حوزه های علمیه و با بیان این که از درخواست احداث چهار باب مدرسه علمیه در این شهرها، تا کنون دو مدرسه احداث شده است، خواستار سرعت عمل در احداث دو باب مدرسه باقیمانده شد.

خانم عابدی و مدرسی نمایندگان حوزه های علمیه شادگان و بهبهان در این نشست با بیان این که اکنون سن ورودی خواهران به حوزه های علمیه سی سال است، بر افزایش سن ورودی خواهران به حوزه ها تأکید کردند.

گفتنی است، این همایش که برای نخستین‌بار در استان برگزار شد، قرار است از این پس به صورت سالیانه برگزار شود./945/پ201/س
ارسال نظرات