۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۸۶۸۵۳
مدیرکل مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی:

انتقال مفاهیم قرآنی در قالب هنر باید به صورت جدی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان این که مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی معتقد است چند اقدام اساسی باید صورت بگیرد که سی‌ سال از آن غفلت شده است، افزود: آن حضور هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی است که باید به صورت پروژه‌ها و نه یک پروسه انجام شود.
مشاور قرآني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام حمید محمدی، مدیرکل مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، شب گذشته در نشست صمیمی با فعالان قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و انجمن های فرهنگی، هنری و ادبی استان با بیان این که قرآن برای نفوذ در انسان‌ها دو راه دارد، گفت: راه اول برای عقل ها و راه دوم برای دل‌ها است و برای عقل‌ها معارف ناب و برای دل‌ها از هنرها استفاده کرده است.

مدیرکل مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی شناخت قرآن را ریشه و عمل به آن را شاخه آن دانست و با بیان این که عمل به قرآن سبب تجلی قرآن در رفتار ما است، افزود: شناخت قرآن با ملازمت دائمی با آن و تلاوت و خواندن شرح و تفسیر آن به وجود می آید و بعد انس که حاصل شد پایه عمل به آن نیز حاصل می شود.

وی با بیان این که مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی معتقد است چند اقدام اساسی باید صورت بگیرد که 30 سال از آن غفلت شده است، افزود: آن حضور هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی است که باید به صورت پروژه‌ها و نه یک پروسه انجام شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که قرآن صدها داستان دارد که می توان بصورت فیلم و سریال در بیاید، گفت: ولی تعداد فیلم های فاخر قرآنی از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی کند و اگر می خواهیم هنر را محقق کنیم باید محتوای این هنر را سرشار از بخش هایی همچون نقاشی ها و هنرهای تجسمی که وجود دارد، کنیم تا به آن افتخار شود.

وی ادامه داد: در همین راستا 22 جشنواره کلید زده شد که حدود 18 جشنواره اعلام شده و از همه هنرمندان استان دعوت می‌کنم که در این جشنواره‌های ملی و بین المللی شرکت کنند و هر چه دارند نشان بدهند و عرضه کنند.

حجت الاسلام محمدی افزود: جشنواره قرآنی فجر هم امسال در کنار جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر برپا می‌شود و باید عرصه ای برای قرآنی شدن هنرمندان فراهم شود و زمینه را برای آموزش های دینی و قرآنی فراهم شود. 

وی همچنین با محکوم کردن سوزاندن قرآن در غرب، گفت: سه میلیون جلد قرآن در ازای سه جلد قرآن آتش زده شده به زبان انگلیسی در غرب در حال چاپ است./950/پ202/س
ارسال نظرات