۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۷۰۶۱
امام جمعه شیروان:

حضرت معصومه بانوی کرامت و فضیلت است

خبرگزاری رسا – امام جمعه شیروان، حضرت معصومه‌(س) را بانوی کرامت و فضیلت و سرمایه معنوی جهان تشیع یاد کرد.
حضرت معصومه بانوی کرامت و فضیلت است
حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیروان اظهار داشت: به جز شخصیت بی‌بدیل حضرت فاطمه‌(س) که خداوند ایشان را با عنایت خاصی به بشریت هدیه کرده است، حضرت معصومه‌(س) در بین بانوان برجسته اسلام جزء شاخص‌ترین آنها است.

وی بیان داشت: حضرت معصومه‌(س) سرمایه معنوی تشیع است که غیر از انتصابشان به معصوم، از علم و دانش فراوان و معنویت خاصی برخوردار بودند.

حجت‌الاسلام کوثری گفت: حضرت معصومه‌(س) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت و خود نیز به همین سبک و روش زندگی کردند.

وی از حضرت معصومه‌(س) به عنوان بانوی کرامت و فضیلت یاد کرد و ادامه داد: یکی از مواردی که در مورد کریمه اهل بیت‌(ع) کمتر به آن توجه شده، میزان توجه پروردگار به این بانوی بزرگوار و همچنین میزان ارتباط و عبودیت و بندگی ایشان نسبت به خدای عالم است.

وی با بیان این‌که هر کسی این ارتباط را درست برقرار کند از فضائل این بانوی بزرگوار برخوردار خواهد شد، اظهار داشت: بسیاری از علما و اندیشمندان مسائل علمی خودشان را در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) حل می‌کنند.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: حضرت معصومه‌(س) در علم و کمالات الگوی دیگران بود، وی همچون جده اش حضرت فاطمه‌(س) در معیارهای ارزشی اسلام یکه تاز عرصه ها و در علم و کمالات گوی سبقت را از دیگران ربوده بود.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه‌(س) همنام حضرت فاطمه‌(س) است و در این نام رازها نهفته است، یکی از این رازها پیشی گرفتن از رقبای خود در علم و عمل و دیگری جلوگیری از ورود شیعیان به آتش دوزخ است.

حجت الاسلام کوثری افزود: یکی از ویژگی های خاص آن حضرت این است که ملجأ و پناهگاه علما و مرکز نشر معارف اسلامی و مکتب نورانی تشیع شده است.

امام جمعه شیروان، تصریح کرد: هر فرد و هر اجتماعی برای تکامل و پیشرفت نیاز به الگو دارد و حضرت فاطمه‌(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه (س) بهترین الگو و سرمشق برای بانوان هستند./966/پ202/س
ارسال نظرات