۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۷۵۷۳
آیت الله شبستری:

اهمیت امنیت اخلاقی کمتر از امنیت جانی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه به امنیت اخلاقی آحاد جامعه گفت: مسأله حجاب و عفاف و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات شروع شود و از طریق صدا و سیما نیز اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد احیای امر بمعروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: برخورد با افرادی که به قصد دهن‌کجی به مقدسات دینی و مورد احترام مردم را دارند، وظیفه آحاد افراد جامعه است.

وی خاطر‌نشان کرد: مسأله حجاب و عفاف و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات شروع شود و از طریق صدا و سیما نیز اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.

امام جمعه تبریز عدم شناخت صحیح از آموزه های دینی را سبب انحراف دانست و افزود: افراط و تفریط همواره موجب بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی شده است، اگر آموزه های دینی آن‌گونه که هست بیان شود، شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی نخواهیم بود.

وی با تأکید بر ادامه کار فرهنگی در خصوص مسائل اخلاقی و عقیدتی گفت: متولیان مذهبی و فرهنگی دولت با تمام توان، مشغول کار فرهنگی هستند و رهبر معظم انقلاب رهنمودهای ارزشمندی را در این زمینه مطرح فرموده‌اند.

آیت الله مجتهد شبستری رسالت نهادهای مختلف در برخورد با مظاهر بدحجابی را یادآور شد و تأکید کرد: برخورد با مفسدان یک مطالبه عمومی در جامعه است و آحاد مردم خواستار برخورد با مظاهر فساد اخلاقی هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را رسالت همگانی مردم دانست و افزود: رسالت اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، عمل و ترویج فرهنگ صحیح این فریضه است./935/پ202/س
ارسال نظرات