۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۸۱۳۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه فردوسی مشهد:

عمل به توصیه های رهبری موجب جهش و ترقی حوزه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی عمل به توصیه های رهبری را موجب جهش و ترقی حوزه دانست و گفت: اقداماتی که تاکنون انجام شده در حدی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نبوده اما حرکت و جهت گیری کلی به این سمت است.
مدرسه فيضيه قم


حجت الاسلام علی اکبر احمدپور، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه قم، بسیار تأثیرگذار است چرا که ایشان فرزند حوزه هستند و بیش از هر فرد دیگری به شرایط و قابلیت های آن اشراف دارند و نصایح و توصیه های ایشان باعث جهش و ترقی حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از حوزه های علمیه اظهار داشت: متاسفانه اقداماتی که تاکنون انجام شده در حدی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نبوده اما حرکت و جهت گیری کلی به این سمت است.

حجت الاسلام احمدپور ادامه داد: حوزه نتوانسته است مطالبات رهبری در زمینه پاسخ به شبهات، کرسی های نظریه پردازی، جنبش علمی و نرم افزاری را انگونه که مورد انتظار است پاسخگو باشد.

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی، نبود یکپارچگی و هماهنگی در حوزه های علمیه را مهمترین مانع تحقق تحول در حوزه دانست و گفت: با توجه به اعمال دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف در تصمیم گیری ها، مدیریت حوزه هنوز نتوانسته است بسیج و هماهنگی لازم را ایجاد و سیاستگزاران را به این سو هدایت کند.

وی با اشاره به شبهه افکنی محافل ضدانقلاب نسبت به حضور رهبری در قم ابراز داشت: به لحاظ نقش برجسته ای که حوزه علمیه در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته از جایگاهی منحصربه فرد برخوردار است از این رو ارتباط حوزه با رهبر معظم انقلاب و الگوگیری از ایشان برای استکبار خوشایند نیست بنابراین تلاش می کند با القاء وجود تفرقه میان آن ها به اهداف خود دست یابد.

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه و ارتباط محکم و صمیمی حوزه خصوصا فضلا و طلاب جوان با رهبر معظم انقلاب، طبعا وفاداری آنان به دیدگاه های جهانی رهبری بسیاری از توطئه ها را خنثی خواهد کرد ./930/ت302/ف.


ارسال نظرات