۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۸۷۷۴
آیت الله قبلان در دیدار با سفیر ایران در بیروت:

حضور احمدی نژاد مایه خیر و برکت برای لبنان بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان سفر احمدی نژاد به لبنان را سفری تاریخی و بسیار مهم و موفق توصیف کرد و حضور وی در لبنان را مایه خیر و برکت برای این کشور برشمرد.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در دیدار با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به گفت و گو پیرامون اوضاع عمومی لبنان و منطقه پرداختند.

آیت الله قبلان شخصیت محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان را ستود و گفت: سفر احمدی نژاد به لبنان، سفری تاریخی و بسیار مهم و موفق بود و او توانست روابط دوستانه دو کشور و دو ملت را تعمیق بخشد و به سبب موضع گیری های معقولانه و با درایتش مورد تقدیر و احترام ملت لبنان قرار گرفت.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دستاوردهای علمی و فنی و پیشرفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در حوزه های گوناگون را ستود و با آرزوی پیشرفت و استواری بیش از پیش کشورمان، افزود: احمدی نژاد فردی مقتدر و انقلابی و در عین حال مردمی و متواضع است و حضور وی در لبنان مایه خیر و برکت برای این کشور بود.

از سوی دیگر، رکن آبادی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: لبنان در حال حاضر به شدت نیازمند وحدت ملی است و همانطور که دکتر احمدی نژاد نیز تاکید کرد ایران اسلامی از تمامی لبنانی ها و به خصوص مقاومت حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش های ایران، عربستان و کشورهای عربی برای بازگرداندن امور داخلی لبنان به وضعیت عادی خود، تماس های تلفنی احمدی نژاد با پادشاه عربستان، اردن و رییس جمهوری سوریه قبل از سفر به لبنان را گواه این موضوع دانست و افزود: ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبت سفر احمدی نژاد به لبنان خواهیم بود./981/ج

ارسال نظرات