۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۹۱۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

عمل به منویات رهبر انقلاب افق‌های جدیدی را پیش روی حوزویان می‌گشاید

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان مرجع تقلید، دیدگاه‌های متمایزی دارند که دارای آثار و برکات بسیاری برای حوزه‌های علمیه است.
دكتر محمد محمد رضايي، عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


محمد محمدرضایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای علمی پژوهشی مراکز حوزوی قم، گفت: رهبر معظم انقلاب در بازدید چند ساعته از این دستاوردها، مؤلفان را مورد تفقد قرار دادند و آنان را تکریم کردند.

وی با بیان این‌که دو مرتبه توفیق زیارت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پیدا کرده‌ام،‌ افزود: یک بار در نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی مراکز حوزوی خدمت آقا شرف‌یاب شدم و بار دیگر در محضر مراجع تقلید، توفیق حضور در خدمت ایشان را یافتم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: در نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز حوزوی، آثار حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی را برای رهبر معظم انقلاب توضیح می‌دادم که برای ایشان تعجب‌آور بود کسی با این سن و سال یک تنه بتواند این همه محصولات علمی که در آن ابتکار، خلاقیت و نوآوری به چشم می‌خورد، تألیف کند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از نزدیک با توانایی‌های علمی حوزه آشنا شدند و مشکلات پیش‌رو را رصد کردند، این بازدید را سبب رفع مشکلات پژوهشی حوزه دانست و گفت:‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نکات بسیار مؤثری اشاره کردند که سبب رونق و شکوفایی امر پژوهش حوزه خواهد شد.

محمدرضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، ابراز داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به مسأله تحول در حوزه‌ها اشاره کردند و مسأله اعتماد به نفس علمی را مورد تأکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به ابعاد مختلف دین به ارزش و احترام فقها اشاره کردند، تحجر را در میدان علم مورد مزمت قرار دادند و توصیه کردند که بزرگ‌ترهای حوزه فضا را برای افکار نو جوان‌تر فراهم کنند و آنها را مورد توجه قرار دهند.

عضو دپارتمان فلسفه دانشگاه تهران با بیان این‌که مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای به برطرف شدن نیازهای فکری جامعه و مسأله آموزش و پرورش داشتند، افزود: ایشان دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار دادند و بر اسلامی شدن علوم انسانی تأکید کردند.

وی، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند که فضا برای حوزه‌های علمیه باز است و حوزویان باید با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه نقش مؤثر خود را در جامعه و فضای بین‌الملل ایفا کنند.

محمدرضایی، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب قم را قلب تپنده جهان تشیع نامیدند که باید خون پاک و زلال را به تمام جوامع و جهان منتقل کند و اسلام را همان‌طوری که هست به صورت خالص در اختیار دیگران قرار دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تأکید بر استقلال حوزه، وظیفه کمک به حوزه‌های علمیه بدون دخالت در امور آن را از وظایف دولت‌ها برشمرده و فرمودند مراجع تقلید قله‌های دانش حوزه هستند و حوزه‌ها باید براساس هم‌اندیشی تفکر مراجع اداره شوند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به عنوان مرجع تقلید، دیدگاه‌های متمایزی دارند که دارای اثرات و برکات بسیاری برای حوزه‌های علمیه است، همه جانبه‌نگری و اشراف به نیازهای دنیا را از جمله این دیدگاه‌ها برشمرد.

وی در پایان ابراز داشت: عمل به منویات رهبر انقلاب افق‌های جدیدی را پیش روی حوزویان می‌گشاید و مسؤولان و دست‌اندرکاران حوزه باید نسبت به این امر مهم اهتمام جدی داشته باشند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات