۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۰۰۷۵
آیت الله مجتهد شبستری:

در مدیریت شهری به مسائل فرهنگی توجه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه مدیریت شهری کم اهمیت‌تر از فعالیت‌های عمرانی نیست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی این شهر، خدمات و اقدامات فرهنگی انجام گرفته از سوی شورای اسلامی و شهرداری تبریز در سال‌های اخیر را قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با وجود اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، در حوزه مسائل فرهنگی نیز گام‌های خوبی برداشته و تلاش‌های صورت‌ گرفته در این راستا از سوی شهرداری و شورای اسلامی قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ و صبغه اسلامی دارد، افزود: تمام نهادها و متولیان امور فرهنگی کشور باید به این مسئله مهم که انقلاب اسلامی صبغه فرهنگی داشته و بر پایه اسلام ناب محمدی به ثمر رسیده توجه داشته و از پرداختن به مقوله فرهنگ غفلت نکنند.

وی مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه مدیریت شهری را کم اهمیت‌تر از فعالیت‌های عمرانی ندانست و خواستار توجه بیش از پیش شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز به این مسائل شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین توجه به ارزش‌های اسلامی را اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: تضعیف ارزش‌های اسلامی و فرهنگ دینی، تضعیف اساس نظام و انقلاب است و باید در مقابل هجمه‌های گوناگون فرهنگی دشمنان و ناتوی فرهنگی که مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری است، با سلاح فعالیت‌های فرهنگی گسترده وارد میدان شد.

همچنین در این دیدار همچنین علیرضا نوین شهردار تبریز در سخنان کوتاهی به مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: احداث حسینیه اعظم شهدای وادی رحمت، فاز دوم ساماندهی گلزار شهدا، خرید منزل آیت‌الله بنی‌فضل، احداث موزه دفاع مقدس، کمک به مجتمع‌ها و تشکل‌های قرآنی، احداث 10 قرائتخانه، احداث دو باب خانه فرهنگ، احداث 12 سوله چند منظوره، کمک به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد، نصب المان‌های یادمان شهدا، احداث تالار 800 نفری شمس تبریزی و ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی مذهبی از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز طی سال‌جاری بوده است.

گفتنی است، در این دیدار جواد ششگلانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز به ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی و مصوبات شورای شهر در این حوزه پرداخت./935/د101/س
ارسال نظرات