۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۰۷۶۸
امام جمعه نور:

تبیین صحیح مسأله غدیر سبب تقویت جایگاه ولایت می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور عید سعید غدیرخم را فرصتی مناسب برای تبیین مسائل مرتبط با امامت و ولایت دانست و افزود: تبیین صحیح مسأله غدیر سبب تقویت جایگاه ولایت می شود.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نماز جمعه نور  با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، گفت: غدیر از اعیاد مهم شیعیان اسلام بوده و مومنین باید در هرچه باشکوهتر برپاشدن این عید مهم تلاش کنند.

وی عید سعید غدیرخم را فرصتی مناسب برای تبیین مسائل مرتبط با امامت و ولایت دانست و افزود: تبیین صحیح مسأله غدیر سبب تقویت جایگاه ولایت می شود.

خطیب جمعه نور مسأله غدیرخم را موجب اتحاد جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: غدیر اثبات امامت و ولایت است.

حجت الاسلام امیری در ادامه سخنان خود به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و با بیان این که بسیج  با عمر سی ساله خود در دنیا بی نظیر است، خاطرنشان کرد: امام راحل با ابتکارشان درتشکیل نیروی مقاومت بسیج سبب شد تا انقلاب ما پابرجا باشد.

وی ادامه داد: اگر بسیج و هوشیاری بسیجیان نبود، به طور یقین نظام اسلامی در طول چند سال اخیر با مشکلات متعددی روبرو می شد.

خطیب جمعه نور بابیان این که بسیجیان حافظان منافع نظام وانقلاب اسلامی هستند، گفت: بسیجیان همواره درصورت نیاز کشور با حضور قدرتمندانه خود به خوبی از نظام جمهوری اسلامی وولایت فقیه جانانه دفاع کردند.

حجت الاسلام امیری در بخش دیگری از سخنان خود برآسان گرفتن شرایط ازدواج در جامعه اسلامی تاکیدکرد و افزود: خانواده ها بایدتلاش کرده واز زیاده خواهی درمهریه وجهیزیه پرهیز کنند تا جوانان به ازدواج آسان روی آورند.

امام جمعه نور با اشاره به افزایش سن ازدواج در جوانان گفت: توقعات زیاد خانواده ها سبب شده که جوانان نتوانند ازدواج کنند.

وی اظهارداشت: خانواده ها باید سنت های پوچ و توخالی را بشکنند و از ازدواج های مجلل و آن چنانی خودداری کنند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که با ازدواج, زن و مرد به آرامش می رسند، تصریح کرد: متأسفانه ازدواج های آن چنانی بر اساس سنت های پوچ امروز موجب شده تا سال های بعد از ازدواج قرض و بدهکاری بر دوش همسر خانواده بماند و از آرامش جلوگیری کند.

امام جمعه نور با اشاره به این که اساس ازدواج باید بر محبت، عشق و دوستی باشد، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید تشریفات متعدد و توخالی را کنار بگذارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات