۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۹۰۹۶۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ و هنر موثرترین ابزار برای تبیین فرهنگ نماز در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر اهمیت و جایگاه اندیشه در ترویج فرهنگ الهی تاکید کرد و گفت: امروز آثار فرهنگی با موضوع نماز می تواند در نهادینه کردن این فرهنگ نماز نقشی مؤثر ایفا کند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره از مسابقات تألیف کتاب نماز مازندران که در ساری برگزار شد، گفت: باید از قلم و اندیشه نیک برای بیان جلوه های الهی و انسان ساز نماز بهره برد و در راستای مفاهیم والای نماز، باید آثار فاخر فرهنگی به ویژه تالیف کتاب پیگیری شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به جایگاه اندیشمندان جامعه در ترویج نماز و نمازخوانی، افزود: فرهنگ و هنر امروز موثرترین ابزار برای تبیین فرهنگ نماز در جامعه دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه نگارش کتاب هایی با موضوع نماز را به شرطی تأثیرگذار دانست که به مطالبات مردم توجه جدی کنند و از پرداختن به قالب های کلیشه ای پرهیز کنند تا راه برای ایجاد شرایط جذب جوانان و نوجوانان به این مقوله هموارتر شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران شرایط کنونی جامعه را بسیار حساس ارزیابی کرد و بیان داشت: ما در شرایط جنگ نرم به سر می بریم و اهالی فرهنگ و هنر به ویژه نویسندگان کتاب های دینی و باید با همتی مضاعف به دنبال تشکیل کانون نویسندگان جوان استان باشند.

حجت الاسلام با بیان این که امروز همه تلاش دشمن برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه به کار گرفته می شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دینی می تواند عامل مؤثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزایش نگارش کتاب با مضامین دینی در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید از نویسندگان حوزه دینی حمایت بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه در دولت نهم و دهم این توجه چند برابر شده است.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت و جایگاه اندیشه در ترویج فرهنگ الهی تاکید کرد و گفت: امروز آثار فرهنگی با موضوع نماز می تواند در نهادینه کردن این فرهنگ الهی نقشی مؤثر ایفا کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات