۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۹۱۰۸۵
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه:

تحول در حوزه تنها در گرو عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسأله تحول در حوزه، گفت: پیشرفت و تحول در حوزه های علمیه تنها در گرو عمل به فرامین مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام فرحاني
به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در مراسم معارفه نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گلستان، پیشرفت و تحول در حوزه های علمیه را در گرو عمل به فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانست.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله استقلال در حوزه، افزود: امروز حوزه های علمیه افزون بر استقلال باید حامی نظام و درخدمت اسلام باشند که خوشبختانه در طول تاریخ همین گونه بوده است.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، تقویت حوزه های علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز حمایت ازمدارس علمیه یک وظیفه مهم است.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که سازمان روحانیت کم هزینه ترین و در عین حال پر بارترین سازمان در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: در نظام ولایت و مرجعیت پر نفع ترین نظام عالم است که افرادی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری را تحویل جامعه داده است.

وی ادامه داد: افتخار حوزه های علمیه این است که با حداقل امکانات توانسته در طول تاریخ اقدامات بسیار شایسته ای را به منظور گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) انجام دهد.

حجت الاسلام فرحانی همچنین به سفر تاریخی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم و حضور درخشنده معظم له به عنوان پرچم دار مرجعیت و زعامت ولایت امت اسلام اشاره کرد و افزود: در این سفر پربرک مقام معظم رهبری با طرح مباحث عمیق و تخصصی و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل حوزه نشان دادند که حوزه های علمیه همچنان پویا و زنده هستند.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود، اتحاد، همدلی و هماهنگی علمای استان را رمز موفقیت و پیشرفت حوزه های علمیه گلستان دانست و افزود: مقام معظم رهبری به عنوان افتخار حوزه راه را به ما نشان دادند و همه ما باید به عنوان سرباز ولایت در جهت تحقق منویات معظم له به منظور پیشرفت حوزه ها تلاش بیشتری کنیم.

وی درپایان گفت: باید تاریخ به میوه خلقت و امام عصر(عج) برسد و این بار سنگین بر عهده حوزه های علمیه است./950/د102/الف
ارسال نظرات