۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۹۱۱۶۵

همایش غدیریه در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش غدیریه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد.
عيد سعيد غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش غدیریه، پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از دانش‌پژوهان مدرسه اسلامی هنر قم، برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سخنانی عید غدیر خم را تبریک گفت و با بیان این‌که جبرئیل امین نزد رسول خدا(ص) آمد و گفت آنچه پیش از این به شما گفتیم را تبلیغ کن، ابراز داشت: از گفته جبرئیل معلوم می‌شود که پیامی به پیامبر اکرم(ص) رسیده بود که باید به مردم گفته می‌شد، اما پیامبر برای مصالحی آن را تأخیر می‌انداخت.

وی، افزود: آیه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد که نترس، پیام الهی را ابلاغ کن و نترس چرا که خداوند اسلام را حفظ خواهد کرد که البته این پیام همراه تهدید با ملاطفتی بود که اگر این امر را ابلاغ نکنی، رسالت خود را به اتمام نرسانده‌ای.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که عید غدیر روزی ناامیدی کفار است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با ولایت امیرالمؤمنین(ع) از لطمه زدن به دین اسلام مأیوس شدند و اسلام تا صبح قیامت ادامه خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر با اشاره به این‌که امروز هنر جایگاهی در حوزه علمیه پیدا کرده و در این چند ساله حرکت مبارکی را براین اساس شاهدیم، بر هنر و اهمیت آن تأکید کرد.

وی افزود: اگر روزی صحبت از آشتی حوزه با هنر بود، امروز سخن از ورود حوزیان در عرصه هنر است، اما با رسیدن به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب، فاصله زیاد و راه طولانی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان دوره‌های مختلف مدرسه اسلامی هنر با اهدای تقدیرنامه، تجلیل شد.

سید هادی علویان در دوره فلسفه هنر، جواد شهبازی در دوره طراحی گرافیک، محمدعلی سلطان‌مرادی در دوره داستان‌نویسی، سجاد بنکدار در دوره داستان‌نویسی، امین حمیدی حصاری در دوره فیلمنامه‌نویسی، سیدحسین نجفی در دوره فیلمنامه‌نویسی، هادی رمضان‌زاده نادری در دوره مستندسازی و حسین مختاری در دوره مستندسازی از کسانی بودند که جوایز خود را از آیت‌الله مقتدایی دریافت کردند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات