۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۱۱۸۰
آیت‌الله مقتدایی:

حوزویان قدر نعمت ولی فقیه را برای مردم بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که در دوران حکومت اسلامی و ولایت فقیه قرار داریم و باید قدر این نعمت بسیار بزرگ را بدانیم، از حوزویان خواست تا قدر این نعمت را برای مردم بازگو کنند.
1/ آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در همایش غدیریه مدرسه اسلامی هنر قم با بیان این‌که عید غدیر روزی ناامیدی کفار است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با ولایت امیرالمؤمنین(ع) از لطمه زدن به دین اسلام مأیوس شدند و اسلام تا صبح قیامت ادامه خواهد داشت.

وی، افزود: نسل حضرت علی(ع) در آن روز به عنوان خلیفه و جانشین بلافصل پیامبر اکرم‌(ص) انتخاب شدند و اکنون پس از غیبت امام زمان(عج)، ولی فقیه عهده‌دار این منصب است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان این‌که اکنون در دوران حکومت اسلامی و ولایت فقیه قرار داریم و باید قدر حکومتی را که نظام الهی و اسلامی ولی فقیه در رأس آن است، بدانیم، از حوزویان خواست تا قدر این نعمت بزرگ را برای مردم بازگو کنند.

وی با اشاره به حکومت‌های طاغوتی، ظالمانه و غاصبانه گذشته ایران و استمرار این حکومت‌ها در کشورهای مختلف، گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) است، حضرت حجت(عج) ولی فقیه را در زمان غیبت حجت بر مردم قرار داد، همچنان‌که که خود حجت مردم پیش خدا است.

مطالبات رهبر معظم انقلاب در دستور کار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است

آیت‌الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به سفر رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه قم اشاره کرد و با بیان این‌که این سفر مبارک و صاحب نقش در حوزه بود، اظهار داشت: باید بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و مبنای کار حوزه‌های علمیه قرار دهیم.

وی، مطالبات رهبر معظم انقلاب را منشور حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: پس از بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف حوزه، بیانات نورانی ایشان به صورت محورهای اساسی در دستور کار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گرفته و در آینده از آن بهره‌برداری می‌شود.

تربیت افراد متدین و سرشار از معنویت با هنر اسلامی ضروری است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود وجود مدرسه هنر اسلامی را در حوزه علمیه ضروری دانست و با بیان این‌که فقیهی که در هنر فقیه باشد، لازم است، بر تربیت طلابی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری در هنر تأکید کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله هنر اسلامی، ابراز داشت: اکنون هنرمندانی در کشور حضور دارند که آثار تولیدی آنان همگام با دستورات اسلامی نیست که البته نمی‌توان از آنان گلایه داشت چرا که در خانواده و محیط ویژه‌ای زندگی کرده و آثاری با روحیات خود ساخته‌اند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که روحیه اسلامی و معنوی به هنرمندان کشورمان تلقین نکرده‌ایم و نباید از آنان انتظار تولید هنر اسلامی داشت، گفت: خودمان مقصریم، ابتدا باید کسانی را که هنر دارند، می‌توانند فیلم بسازند یا کارهای هنری انجام دهند هدایت کرده و پس از آن، انتظار داشته باشیم.

وی تربیت افراد متدین و سرشار از معنویت را با هنر اسلامی ضروری دانست و گفت: هنرمندانی با هنر اسلامی تربیت شوند تا آثاری منطبق با موازین اسلامی تولید شود یا لااقل روحانیت، معنویت، موازین و ارزش‌های اسلامی در آنان نهادینه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همراه شدن اخلاق با مراتب علمی را مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که هنرمند متدین با اخلاق مدنظر رهبر معظم انقلاب است، برگزاری کلاس‌های اخلاقی را در مدرسه هنر اسلامی ضروری دانست و خواستار نشان دادن واقعیت اسلام و معنویت از هنر فرد مسلمان شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات