۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۱۹۱۲
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان:

هیأت های مذهبی با انتقال پیام عاشورا، زمینه ساز ظهور باشند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان خواستار مقابله هیأت های مذهبی با انحرافات موجود در آیین های عزاداری شد.
سردار شاهوار پور
جانشين فرماندهي سپاه وليعصر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسن شاهوار پور، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان شب گذشته در همایش ولایت مداران حسینی و مسؤولان هیأت های عزاداری خوزستان ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را فرصت مناسبی جهت ترویج مبانی دینی دانست و بیان داشت: باید با بهره مندی از این فرصت پیام عاشورایی را به جامعه منتقل تا افزون بر اصلاح جامعه، زمینه را برای ظهور مصلح فراهم کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، بر رضایت اهالی مناطق دارای هیأت عزاداری تأکید کرد و گفت: باید آیین های هیأت های عزاداری به شکلی برگزار شوند که نه تنها سبب آزار مردم منطقه شوند، بلکه موجب جذب جوانان و نوجوانان به این هیأت شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان عدم رعایت برخی شئونات اسلامی را از چالش های موجود در دسته های عزاداری خواند و ابراز داشت: هیأت ها باید در مدت زمان مشخصی را برای انجام آیین های عزاداری مشخص کنند؛ چرا که عدم نبود این مسأله سبب به وجود آمدن برخی معضلات اخلاقی خواهد شد.

وی با بیان این که هیأت ها در پخش صوت های مذهبی وضعیت مردم منطقه را مراعات کنند اذعان داشت: متأسفانه عدم رعایت این مسأله در سال های گذشته سبب نارضایتی مردم شده است.

سردار شاهوارپور همچنین خواستار توجه جدی مداحان به نوع سروده ها و لحن آنها شد و تصریح کرد: مداحان باید مراقبت ویژه ای از آهنگ های استفاده شده در سروده های خود کنند؛ چرا که استفاده از برخی لحن های استفاده شده همخوانی با آیین های عزاداری ندارد./945/پ203/ص


ارسال نظرات