۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۹۲۶۱۷
امام جمعه نور:

اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک قانون جامع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک قانون جامع و مفید در کشور وجود ندارد، بر ضرورت ایجاد سازمان احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور تاکید کرد.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، عصر روز گذشته در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه بسیار مهم و سازنده در جامعه اسلامی مطرح است.

وی با بیان این که زنده بودن جامعه اسلامی به امربه معروف و نهی از منکر بستگی دارد، افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود در حقیقت رنگ خدایی جامعه از بین می رود.

امام جمعه نور تصریح کرد: مؤمنان باید بدی ها و زشتی ها را برای یکدیگر به صورت آینه منعکس کرده و در رفع آن بکوشند.

حجت الاسلام امیری تاکیدکرد: بالاترین هدف قیام امام حسین(ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و این وظیفه همه را نسبت به این امر سنگین تر می کند.

وی با اعلام این که هنوز شرایط لازم برای تحقق این امر مهم در جامعه فراهم نشده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید بر پایه یک اصولی شکل بگیرد تا بازدهی مناسبی داشته باشد.

حجت الاسلام امیری با بیان این که در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک قانون جامع و مفید در کشور وجود ندارد، بر ضرورت ایجاد سازمان احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام فضل الله سیفی، رییس اداره دادگستری شهرستان نور نیز در این جلسه با بیان این که ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری بدیهی است، گفت: در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که خداوند متعال در قرآن همواره به این فریضه مهم تاکید دارد.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی است، افزود: امروزه نظارت عمومی حلقه مفقوده جامعه اسلامی است و آنچه که امروز مردم از مسؤولان انتظاردارند اجرایی شدن اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رییس دادگستری شهرستان نور تاکید کرد: همان طوریکه راهنمایی و رانندگی با فرهنگی سازی فردی را به عنوان پلیس مشخص کرده و رانندگان از او اطاعت می کنند در حکومت اسلامی نیز باید یک مامور دولتی با لباس مشخص در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود و شهروندان نیز از او حرف شنوی داشته باشند.

حجت الاسلام سیفی، نداشتن مقررات در اجرای حداقل معیارهای معروف و منکر، فقدان مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را حلقه گمشده امروز حکومت اسلامی در اجرای این فریضه مهم اعلام کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات