۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۲۷۸۲
خطیب جمعه نور:

پیام عاشورا به گونه ای تأثیر گذار در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نور بر تبیین صحیح پیام عاشورا از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: وعاظ و خاطبا به عنوان تأثیر گذار ترین قشر در جامعه، وظیفه بسیار مهمی در شناساندن جامعه با پیام عاشورا بر عهده دارند.
ماه محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید مطلب موسوی، امام جمعه موقت نور، در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان، بر تبیین صحیح پیام عاشورا از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: وعاظ و خاطبا به عنوان تأثیر گذار ترین قشر در جامعه، وظیفه بسیار مهمی در شناساندن جامعه با پیام عاشورا بر عهده دارند.

وی با تأکید بر این که واقعیت های قیام حسینی درس و عبرت بزرگی برای بشریت خواهد بود، افزود: هنوز بسیاری از واقعیت های این نهضت عظیم بیان نشده است.

خطیب جمعه نور در ادامه سخنان خود ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه را یکی از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذخبی در ماه محرم باید تلاش کنند مانع از ورود خرافه به عزاداری امام حسین(ع) شوند.

حجت الاسلام موسوی همچنین با بیان این که نباید عزاداری شیعیان در حسینیه ها، تکایا و دستجات باعث خالی شدن مساجد شود، افزود: اسلام همواره بر حضور فعال در مساجد تاکید داشته و عزاداری نیز باید در مساجد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مانعی ندارد که جدا از مساجد، حسینیه ها و تکایا نیز به عزاداری بپردازند اما این نباید سبب شود که عزاداران از مساجد غافل شوند.

حجت الاسلام موسوی با اعلام این که دشمنان اسلام به دنبال فرهنگ سازی در خالی کردن مساجد هستند، هشدارداد: عزاداران حسینی باید مراقب باشند.

خطیب جمعه نور با اشاره به این که عاشورا بزرگترین مصیبت برای اسلام و شیعیان جهان است، گفت: مسؤولان فرهنگی باید در سیاه پوش کردن شهرها اقدامی جدی داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی، تهذیب شعائر اسلامی را مهم ترین کار عبادی دانست و افزود: حضور در میادین و مراسم سوگواری امام حسین(ع) باید برای رضای خدا باشد.

امام جمعه موقت نور در بخش دیگری از سخنان خود به 21 آذر اشاره و خاطرنشان کرد: 21 آذر سال 60 یادآور یکی از تلخ ترین روزهای انقلاب اسلامی بوده و منافقین در این روز آیت الله دستغیب را به شهادت رساندند./950/پ202/الف
ارسال نظرات