۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۹۳۰۹۲
حجت الاسلام پناهیان:

امام خمینی در برابر تحریف و بدعت در دین لحظه‌ای سکوت نمی‌کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کسانی که دین را ‌متوجه نمی شوند، تقصیر عدم فهم خود را به گردن دین می‌اندازند، یادآور شد: امروزه نباید در برابر تحریف ‌دین سکوت کرد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در مسجد دانشگاه تهران اظهار داشت: مشکل افرادی که دین را از روی حب، مقام‌طلبی‌ و هوی و هوس، تحریف و تفسیر می‌کنند این است که اندیشه‌های غلط را از قبل به ارث برده‌اند.

وی در ادامه گفت: دین اسلام یک دستگاه پیچیده‌ای است که عده‌ای برای تعمیر آن تلاش می‌کنند؛ اما نمی دانند که این دستگاه خراب نمی‌شود و نیازی به تعمیر ندارد.

حجت الاسلام پناهان افزود: آنها دین اسلام را به حد خودشان تفسیر می کنند و چند چیز به دین اضافه یا کم می کنند و با عقل خودشان به قضاوت دین می پردازند.

وی با بیان این‌که این افراد آنجایی از دین را که متوجه نمی شوند، تقصیر عدم فهم خود را به گردن دین می‌اندازند، یادآور شد: هیچ کس نباید تحریف کننده دین یا سکوت کننده مقابل تحریف دین باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که باید در مقابل تحریف دین به مقابله پرداخت، خاطرنشان کرد: تا جایی در مقابل تحریف کنندگان دین باید ایستادگی کرد که آنها جرأت تحریف دین را نداشته باشند و باید کاری کرد که مردم اگر مطلبی از دین را متوجه نمی‌شوند به جهالت خودشان اعتراف کنند نه این‌که مشکل را از دین بدانند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که نباید اجازه داد فکر تحریف شده دینی در جان ما رسوخ کند، افزود: بعضی انسان‌ها هستند که به صورت ژنتیکی به دنبال تحریف دین هستند و متأسفانه این ذهنیت در افراد دیگر ایجاد می‌شود که این افراد انسان‌های موفقی هستند که این ذهنیت، فکر خامی است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: امام خمینی(ره) در پایان عمر بابرکت‌شان از عده ای که به دین چیزی اضافه و کم می کردند، بسیار ناراحت می شدند و یک لحظه از دست آنها آرام قرار نداشتند و آرزو می کردند که در راه اسلام ناب محمدی قربانی و کشته شوند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: امیدواریم جزء آن دسته از افرادی باشیم که طبق نظر امام خمینی‌(ره) عمل می‌کنند و باید با جان و مال خود اسلام ناب محمدی را تا ظهور امام زمان(عج) برپا داریم./956/پ202/س
ارسال نظرات