۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۹۳۲۸۴
امام جمعه نور:

روحیه عاشورایی ملت ایران، سبب پایداری نظام اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور فرهنگ و روحیه عاشورایی ملت ایران را مهم ترین عامل پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول سی سال گذشته دانست.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان با بیان این که ثبات انقلاب اسلامی به برکت روحیات حسینی ملت ایران بود، گفت: پیروزی های پی در پی امروز ملت ایران مرهون روحیه عاشورایی مردم بود که از امام حسین (ع) داشتند.

وی برهوشیاری ملت ایران تاکید کرد و افزود: ملت ایران همواره هوشیار بوده و در مواقع نیاز با آمدن بر میدان اجازه نداد تا نظام جمهوری اسلامی به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.

حجت الاسلام امیری به اهانت و فتنه های عاشورای سال گذشته اشاره کرد و گفت: محرم و معرفت امام حسین(ع) بود که موجب خاموش شدن فتنه ها و خنثی شدن همه نقشه های شوم منافقین شد.

خطیب جمعه نور از هیأت های مذهبی در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری در دهه اول محرم قدردانی و تصریح کرد: اعمال و تلاش های عزاداران در پرونده هایشان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی اظهارداشت: عزاداران باید سعی کنند تا از روحیات، اخلاق، فداکاری، ایثار، دافع از مظلومیت، مهربانی و بزرگواری امام حسین(ع) درس زندگی بگیرند.

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: ماه محرم برای این است تا رفتار و کردار ما عزاداران در طول زندگی رنگ و بوی حسینی داشته باشد.

امام جمعه نور در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، گفت: سرویس های اطلاعاتی غرب در پس پرده این گونه اقدامات ضد بشری قرار دارند.

وی با تأکید براین که این گونه حوادث تروریستی هیچ خدشه ای به وحدت امت اسلامی وارد نخواهد کرد، ادامه داد: ملت ایران امروز از هر زمان دیگری هوشیار تر هستند و توطئه های دشمنان نظام اسلامی را به راحتی خنثی می کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات