۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۴۹۴
در آستانه هفته پژوهش صورت گرفت؛

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله سبحانی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و در آستانه هفته پژوهش از شخصیت علمی حضرت آیت‌الله سبحانی تجلیل شد.
تجليل از مقام علمي آيت الله سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین آیین تجلیل از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، پیش از ظهر امروز با تجلیل از حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید کلید خورد.

در این مراسم که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم و معارف اسلامی در مؤسسه امام صادق‌(ع) قم برگزار شد، از حضرت آیت‌الله سبحانی که در تدوین کتاب‌های معارف اسلامی تلاش چشمگیری داشته‌‌اند، تقدیر شد.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله سبحانی در این مراسم با بیان این‌که علم و ایمان در منطق وحی در کنار هم هستند و هرگز از هم مفارقت ندارند، به ریشه‌یابی جریان اختلاف علم با دین پرداخت و آن را از سوی غرب دانست.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان این‌که امروز حوزه و دانشگاه رقیب همدیگر نیستند، بلکه همکار و همراه یکدیگرند، گفت: دیگر حوزویان انگ بی‌دینی به دانشگاهیان نمی‌زنند و دانشگاهیان نیز حوزویان را متحجر نمی‌دانند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: تعامل و همکاری دو مجموعه حوزه و دانشگاه، امروز در ابعاد مختلف پدید آمده است و دانشگاهیانی که وارد حوزه‌های علمیه شده‌اند و حوزویانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، بسیارند.

 پیام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از این مراسم قرائت شد و در ادامه محمدمحمد رضایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بیان ویژگی‌های کتاب اندیشه اسلامی، تألیف حضرت آیت‌الله سبحانی پرداخت.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ریاست دانشگاه‌های تهران، تبریز، علامه طباطبایی، قم، شیراز، کاشان و پردیس قم دانشگاه تهران از خدمات علمی حضرت آیت‌الله سبحانی تقدیر شد.

همچنین تقدیر از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی سال 89-88، ناقدین برتر کتاب‌های درسی و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی از دیگر بخش‌های سومین آیین تجلیل از مؤلفان کتاب‌های درسی معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور بود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات